Close

אחרי הפיצוץ במו”מ: נתק בין הליכוד לכחול לבן

אתמול הופסקו המגעים בין הצדדים אחרי שהושגו הבנות, בגלל בקשת הליכוד לדון מחדש בנושא הוועדה למינוי שופטים • “בליכוד מחשבים מסלול מחדש”

אחרי שאתמול (שני) הופסק המשא ומתן לממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן, על רקע חילוקי דעות בנושא הוועדה למיוני שופטים, היום מדווחים גורמים משני הצדדים על נתק במגעים. בליכוד ככל הנראה החליטו לחשב מסלול מחדש, בעקבות הביקורת החריפה מימין בנושא.
כאמור, אתמול פרסמה כחול לבן הודעה לפיה הליכוד ביקש לפתוח את ההסכם בנושא מינוי שופטים והמו”מ הופסק, זאת לאחר שכבר שתי המפלגות הגיעו להסכמה. “הושגו הבנות בכל הנושאים לקראת חתימה על הסכם – אך הליכוד ביקש לדון מחדש בנושא הוועדה למינוי שופטים”.
גנץ נבחר ליו״ר הכנסת הזמני: ״בשעת חירום, אין לנו זכות לעמוד מנגד״ // צילום: ערוץ הכנסת
כזכור, שנה פחות יומיים מאז הבחירות הראשונות בתשעה באפריל 2019, הגיעו אנשי כחול לבן והליכוד להסכמות על הקמת ממשלה. בסוגיה המרכזית שעמדה במחלוקת בין הצדדים, סוגיית החלת הריבונות, רשמו בליכוד הישג כאשר נקבע כי בתוך חודשיים וחצי יוכל נתניהו להעלות את סוגיית הריבונות בהסכמת האמריקאים ורק תוך כדי ‘התייעצות’ עם גנץ.
הליכוד הפסיד בקרב על המשפטים, המחלוקת העיקרית על הוועדה למינוי שופטים נפתרה תוך אמירה כללית שהסכמות והכרעות משמעותיות ייעשו בהסכמת הצדדים, אך נראה כעת שהליכוד מתחרט על צעד זה ומנסה לפתוח שוב את הסוגיה. בקרב על יו”ר הכנסת הוסכם בין הצדדים כי ככל הנראה יולי אדלשטיין לא יחזור לתפקיד, ויו”ר הכנסת הבא יהיה יריב לוין. גורם בליכוד אומר “אנשי כחול לבן מנסים לייצר תמונת ניצחון אבל בסוגיית החלת הריבונות שחשובה לנו קיבלנו מה שרצינו”.
בשמאל לא מרוצים מההסכם המתגבש בין גנץ ונתניהו בנושא הסיפוח. יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה אמר אתמול כי “הכניעה של גנץ בנושא הסיפוח היא החמורה מכולן. משמעותה חיסול כל סיכוי לשלום וייסודה של מדינת אפרטהייד עם אזרחים יהודים ונתינים פלשתינים. ‏דמוקרטיה, שוויון וצדק חברתי כולם תלויים בשלום צודק וסיום הכיבוש”.
ח”כ תמר זנדברג ממרצ אמרה בתגובה להסכם המתגבש בין כחול לבן והליכוד: “במסגרת מכירת החיסול של עקרונות תמורת תיקים, מוכרים כעת גם את סיפוח השטחים לנציגי נוער הגבעות בכנסת וזאת בתמורה לכיסא בממשלה מנופחת ומושחתת. מי שאמרו ישראל לפני הכל, מוכרים היום את עתידה למדינת ההתנחלויות”.
נתניהו // צילום: אורן בן חקון

נתניהו // צילום: אורן בן חקון
יו”ר מרצ ניצן הורוביץ הגיב גם הוא להסכמים והוסיף: “לא ממשלת חירום ולא ממשלת אחדות, אלא ממשלת סיפוח ושחיתות. גנץ ירד לשפל המדרגה ומכר את כל העקרונות. תמורת חופן ג׳ובים גנץ הוא נכנס תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום ונכנע גם לדרישת הסיפוח. זו בכיה לדורות”.
כמו כן, הורוביץ לא חסך בביקורת גם עליו”ר העבודה עמיר פרץ, שהולך לקראת מהלך של איחוד עם כחול לבן. “גנץ ועמיר פרץ מיישרים קו עם סמוטריץ׳ ובנט ופוגעים אנושות בחזון הציוני ובסיכוי להיפרד לשתי מדינות”.
כאמור, בהודעה משותפת של הליכוד וכחול לבן נמסר אתמול כי “ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כחול לבן, נפגשו הבוקר במטרה להגיע להבנות על הקמת ממשלת חירום לאומית”. בכחול לבן ובליכוד הדגישו כי “המשא ומתן בעיצומו וברוח חיובית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מהר ככל הניתן”.
גורם בסביבתו של גנץ אמר ל”ישראל היום” כי “בני הלך עד הסוף ופירק את כחול לבן כדי להיכנס לממשלת אחדות ולהוכיח שישראל היא לפני הכל. הוא נמצא רגע אחד לפני לעשות את זה ומגיע לו את כל הקרדיט שבעולם על אצילות הנפש שלו”.
בכחול לבן התקשו להסתיר את שביעות רצונם מהתקדמות המו”מ עם הליכוד. גורמים בכחול לבן אמרו בשיחה עם “ישראל היום”: “אנחנו אכן בקו הסיום, אבל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. גם ברגעים האחרונים דברים תמיד יכולים להתהפך ולהשתנות”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה