Close

אל על קיבלה תשובה שלילית לבקשת הלוואה

חברת התעופה הגדולה בישראל קיבלה תשובה שלילית ממשרד האוצר בנוגע להלוואה • גורמים בחברה: “סכנת סגירה ממשית בטווח הזמן הקרוב”

משרד האוצר הודיע לפני זמן קצר לאל על כי הוא דוחה בקשת הסיוע של חברת התעופה הגדולה בישראל, גם לאחר התיקון להתייעלות שהגישה אל על. הסיוע נדחה לאחר דיון שהתקיים אתמול בהשתתפות מנכ”ל החברה, נציגות של אחד הבנקים הגדולים בישראל, גורמים בכירים במשרד האוצר וגורמים נוספים.
לישראל היום נודע כי בקשת הסיוע נדחתה לאחר אי הגעה להסמכה בין אחד הבנקים הגדולים בישראל לבין משרד האוצר לתמוך בחברת התעופה וזאת למרות שהתכנית שהגישה גובתה בחתימות של שניים ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל. נכון לעכשיו, במשרד האוצר דורשים מאל על התייעלות נוספת שצפויה לכלול בין השאר גם לא מעט צמצומים בכוח האדם של החברה.
עד כה, הועסקו באל על 6,200 עובדים. גם גורמים בחברה מסכימים כי בהתנהלות העבר שלה היו לא מעט דברים טעוני שיפור וביניהם גם כמות עובדים גדולה יחסית לחברות אחרות בעולם בסדר גודל דומה. בתכנית ההתייעלות שהגישה אל על לפני כשבועיים וחצי למשרד האוצר היא כללה גם צמצום בכוח האדם, אך במשרד האוצר דורשים מהחברה לנקוט בצעדים קיצוניים עוד יותר.
בשבוע שעבר פרסמנו כאן, בישראל היום, ראיון עם אלי דפס יו”ר אל על בו הוא התייחס לזמן הקצר שנותר לחברה לחיות במשבר הנוכחי אם לא יגיע סיוע ממשרד האוצר. לפי ההערכות של לא מעט גורמים בענף התעופה, הזמן שנותר לאל על לשרוד ללא סיוע הוא כמה שבועות בלבד ונכון לעכשיו, במשרד האוצר ביקשו מאל על להגיש תכנית התייעלות נוספת, דבר שעשוי לקחת כמה ימים ועד שייבחן ייתכן שתתקבל תשובה לפחות בעוד כשבועיים, זמן קריטי מאוד עבור חברת התעופה הישראלית.
בשיחות עם גורמים באל על הם מבהירים כי החברה על סף סגירה וזאת אם לא יקרה דבר חריג ומפתיע מצד משרד האוצר. אתמול פרסמנו כי החברה תיקח חלק ברכבת אווירית של 11 מטוסים שיטוסו לסין כדי לחזור עם ציוד רפואי. החברה פועלת נכון להיום לצורך טיסות חילוץ ומטען בלבד ובשבוע שעבר נשבר שיא הטיסה הארוכה ביותר שלה עם טיסה למלבורן, כשהטיסה בחזור נמשכה יותר מ-17 שעות.
כזכור, אל על הפסיקה את כל פעילותה הבינלאומית הסדירה לפני כמה שבועות ובשבוע שעבר הודיעו בחברה כי הם מאריכים את הפסקת הפעילות עד תחילת מאי. נכון לעכשיו, לא ברור מה יהיה עתיד התעופה, ברור לכולם שאל על, כמו כל חברות התעופה, יצטרכו להסתגל למצב חדש ושונה לחלוטין בעולם התעופה.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה