Close

גורמים באיראן: השריפה במתקן הגרעין בנתנז נגרמה מתקיפת סייבר ישראלית

ראש ההגנה האזרחית במדינה במסר מאיים: “איראן תבצע פעולת תגמול נגד כל מדינה שתבצע פיגועי סייבר באתרי הגרעין שלה” • ראש אמ”ן לשעבר עמוס ידלין: “אם ישראל תואשם רשמית – יש להיות במוכנות מבצעית לאפשרות של תגובה איראנית”

  • הראיות מצביעות על פיצוץ בתוך הבניין. המבנה באתר בנתנז לאחר הפיצוץצילום: EPA

פקידים בכירים באיראן אמרו היום (שישי) לסוכנות רויטרס כי השריפה אתמול במתקן הגרעין בנתנז, היא תוצאה של תקיפת סייבר ישראלית. בטהרן הרשמית לא האשימו במפורש את ישראל או את ארה”ב בתקיפה, אך ראש ההגנה האזרחית, גולמרזה ג’אליאלי, אמר כי איראן “תבצע פעולת תגמול נגד כל מדינה שתבצע פיגועי סייבר באתרי הגרעין שלה”. 

‏ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל’) עמוס ידלין, צייץ היום בטוויטר: ״לפי מקורות זרים, נראה שראש הממשלה התמקד השבוע באיראן ולא בסיפוח. האם האיראנים ימשיכו לייחס האירועים לתאונות או כפי שקורה כעת ישנו הטון ויצביעו על המבצעים? יש לכך משמעות כבדה לגבי התגובה. אם ישראל תואשם על ידי גורמים רשמיים יש להיות במוכנות מבצעית לאפשרות של תגובה איראנית  – בסייבר, בירי טילים מסוריה או בפיגוע בחו״ל”.עוד בנושא:טהרן: פיצוץ עצום במתקן צבאי נצפה בשמי העיראיראן: “הכפלנו את קצב העשרת האורניום פי ארבעה”איראן החלה בהפסקת חלק מהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעיןטראמפ מאיים: “אם איראן רוצה להילחם, זה יהיה הסוף שלה”מתקן ההעשרה התת-קרקעי בנתנז פוקח בעבר על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו”ם. ארגון האנרגיה האטומית באיראן דיווח תחילה על “אירוע” שהתרחש ביום חמישי בנתנז, שנמצא במחוז אספהאן. בהמשך פורסם תצלום של בניין שגגו וקירותיו שרופים חלקית. מהזווית בה תלויה על ציריה דלת שנראית בתצלום, ניתן להסיק כי מדובר בפיצוץ בתוך הבניין עצמו.במיוחד עכשיו חשוב לחסוך. AIG – ביטוח המשכנתה הזול בישראל   

במאמר בסוכנות הידיעות הממשלתית IRNA התייחס ג’אליאלי לאפשרות שהחבלה בוצעה על ידי ישראל או ארצות הברית, אך לא הפנה כלפיהן אצבע מאשימה במישרין. “עד כה איראן ניסתה למנוע משברים מהיווצרות תנאים ומצבים בלתי צפויים, אך אם ייחצו קווים אדומים על ידי מדינות עוינות, ובמיוחד המשטר הציוני וארה”ב, הרפובליקה האסלאמית של איראן תבין שיש לשנות את האסטרטגיה”.מתקן הגרעין בנתנז // צילום: AP

שלושה בכירים איראנים שדיברו עם רויטרס בעילום שם, אמרו כי הם מאמינים כי השריפה היא תוצאה של מתקפת סייבר. אחד הבכירים אמר כי ההתקפה כוונה לבניין הרכבת הצנטריפוגה (המכונה המעשירה אורניום), ואמר כי “אויבי איראן” ביצעו מעשים דומים בעבר. שניים מהבכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי האירוע בנתנז, אך לא הציגו ראיות לכך.

כשנשאל ביום חמישי בערב על האירועים האחרונים באיראן, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: “ברור שאנחנו לא יכולים להתייחס לזה”. בצה”ל ובשירות הביטחון לא הגיבו לפניית רויטרס בנושא.

אתר נתנז הוא האתר המרכזי בתוכנית העשרת האורניום של איראן, אם כי טהרן מכחישה שהיא מנסה לייצר נשק גרעיני ואומרת שתוכנית האטום שלה נועדה אך ורק למטרות שלום.

פורסם ב: 03.07.2020 19:39 עודכן ב: 03.07.2020 19:5014

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה