Close

האם ארדואן בדרך לאבד את השלטון אחרי 17 שנים ?

הקורונה נותנת אותותיה בטורקיה – כ 1800 חללים ועקומת חולים תלולה. הלירה הטורקית צוללת השער כבר 7 לדולר המשק מקרטע עוד יותר מהצליעה של כלכלות אחרות ולנשיא ארדואן יריבים מסוכנים שיאיימו על המשך שלטונו. יחד עם זאת בחזיתות הלחימה בסוריה ובלוב הוא רושם ניצחונות חשובים

אחרי 17 שנות שלטון ובתוך מערבולת המגפה ארדואן בסכנה. מתוך חוג מקורביו הבכירים צומחות עכשיו מפלגות אופוזיציה שצוברות במהירות אהדה ותנופה. ראשי שתי הערים הגדולות במדינה – איסטנבול ואנקרה – כבר פתחו, למעשה, בקמפיין להפלתו בבחירות הבאות, שנקבעו ל-2023 אך ייתכן מאד שיוקדמו, אין לו עוד שום ערובה להביס את יריביו. אדרבא, הביקורת על התנהלותו רק מתגברת וארדואן נשמע עצבני ומודאג. בהחלט יש מקום לתקווה אבל לא רצוי לצאת כבר כעת במחולות.

בלוב, שבה משתוללת מלחמת האזרחים – למרות התפשטות המחלה במלוא קיצפה – הצליחו היועצים הצבאיים הטורקים לבלום את המתקפה על הבירה טריפולי. הם גם הביאו לוחמים מן המיליציות שהקימו בצפון סוריה. הממשלה שם הפכה לבת חסותו של ארדואן. המל”טים התוקפים, ששלח לשם בכמויות, עצרו את המתקפה של השליט במזרח המדינה, גנרל חליפה חפתר, אף שהוא מקבל סיוע נדיב: חיפוי אוירי של מטוסים מהאמירויות ומצרים, שכירי חרב רוסיים (בעיקר יחידות צלפים מאומנים היטב) וחבורות לוחמים מסודאן ולאחרונה גם מסוריה. אגב, בין אלה לא מעט מורדים לשעבר, שנהנו כמה שנים מעזרת ישראל. חפתר מתגלה כמצביא שלומיאל, שלימזל, שרוב חייליו ממאנים להילחם עבורו הרחק מבתיהם. בשבוע האחרון איבד חפתר בגלל הטורקים שטחים גדולים ואין לו סיכוי לכבוש את טריפולי.

לסוריה שלח ארדואן כוח של דיביזיה וחצי – שוב: עם דאוני תקיפה – לעצור את המתקפה של אסד על המעוז האחרון של הג’יהאדיסטים במחוז אדליב הגובל בטורקיה. הוא לא נבהל מ-25 מטוסי הקרב וכ-20 מסוקי ההפצצה של הרוסים. התוצאה: אסד נאלץ להיעצר בחריקת בלמים ופוטין סגר עם ארדואן עיסקה להפסקת אש. עכשיו מתחיל ארדואן בתהליך העיכול של אדליב. כפי שעשה בחלקים נרחבים אחרים של צפון סוריה זהו סיפוח זוחל, ללא הכרזות מיותרות כמו אצלנו, של רצועת ביטחון עבה.

בשורה התחתונה: ארדואן בולע חלקים משכנתו הדרומית ואין פוצים פה.

כל זה, נזכיר, בעוד ארדואן חותר להשליט את טורקיה על האגן המזרחי של הים התיכון. אירן מנסה לבסס הגמוניה במרחב – ארדואן כרגע מקדים אותם.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה