Close

הליכוד לימינה: “רוצים אתכם בממשלה, צריך להתפשר”

מתח בגוש הימין • גורמים בליכוד מבהירים: "אין פה שום מרחב תמרון, שיסתדרו עם מה שיש לנו להציע" • בימינה ספקנים: "אין באמת שיחות עם הליכוד"

יהודה שלזינגר

פורסם ב: בנט ושקד. בדרך לאופוזיציה או לממשלה?

צילום:
יוסי זליגר
ההסכם הקואליציוני יגיע השבוע גם למבחן בג”ץ אבל גם למבחן בתוך גוש הימין. אחת הבעיות המרכזיות של הליכוד היא מול מפלגת ימינה, שנשארה גם עם מיעוט של תיקים בשל החלוקה עם כחול לבן וגם עם העובדה שלטענת אנשי ימינה, אין להם יכולת להשפיע על הממשלה בנושאים שחשובים להם.

“ייאלצו להתגמש”

בליכוד אמרו בסוף השבוע כי אמנם היו רוצים לראות את ימינה בממשלה אך ייאלצו להתגמש. בכיר בליכוד אמר ל”ישראל היום” כי “עוד לא יודעים סופית מה מצב התיקים אבל אין יותר מדי מרחב תמרון, אי אפשר לתת חבילות משופרות, או שיתכנסו למה שיש או שלא יהיו בממשלה”.
בליכוד אומרים כי “הצענו לימינה לקבל את תיק השיכון ולא השיבו. עכשיו זה כבר לא רלוונטי, הם לא יכולים לקבל אותו כי הוא עבר לליצמן”.
למרות המסרים הברורים, חוזרים בליכוד ואומרים כי הם רוצים לראות את ימינה בממשלה. “ראש הממשלה אמר גם בפומבי וגם לנפתלי בנט בשיחות שהיו ביניהם בשבוע האחרון שהוא רוצה אותו בממשלה שלו. ימינה שותפה אידיאולוגית חשובה. יש דברים היסטוריים לעם היהודי שצריך לקדם כמו החלת הריבונות”.
הקולות במפלגת ימינה סקפטיים מאוד ומשדרים אי אמון כלפי הליכוד, “אין הצעה רצינית, אין באמת שיחות עם הליכוד. נתניהו דיבר עם בנט דקות ספורות ולא הציע שום דבר רציני”.

בדרך לאופוזיציה?

ח”כ איילת שקד אמרה בשבוע החולף כי “באנו לפוליטיקה כדי לשנות דברים ולהשפיע. כל הדברים החשובים ניתנו לכחול לבן. תיק המשפטים ומערכת המשפט הועבר ‘מלא מלא’ לכחול לבן, גם התיק עצמו וגם הוועדה למינוי שופטים. אין שם יכולת השפעה. הביטחון שיש לו השפעה גדולה על ההתיישבות הועבר לגנץ. לא רואים איפה נשאר לנו להשפיע”.
גם נפתלי בנט חזר ואמר כי קיימת האפשרות שיישבו באופוזיציה. “לא נולדתי שר ואף אחד לא אמר שאני חייב להיות שר. אם נוכל להשפיע ניכנס ואם לא – נישאר בחוץ. לא קרה כלום. הכל בסדר”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה