Close

חוקרים מצאו את המרחק הרב אליו מגיע נגיף הקורונה בנשימה

חוקרי מכון הטכנולוגיה האמריקני MIT מצאו שרסיסי רוק בהם עלולים להימצא נגיפי קורונה, מגיעים גם עד מרחק של 8 מטרים לאחר עיטוש או שיעול, ולא 2 מטרים כמו שמזהירות ההנחיות האחרונות בכל העולם. הממצאים עשויים להסביר את ההדבקה ההמונית במרחבים הציבוריים

נגיף הקורונה נגרם בגלל טכנולוגיית 5G"? המלצה: קונספירציה הזויה, לא ...

ארגוני הבריאות בעולם ובישראל מדגישים את הצורך בריחוק חברתי, של שני מטרים, אבל מחקר חדש מדגים שרסיסי רוק עלולים להגיע גם עד מרחק של שמונה מטרים לאחר עיטוש. הממצאים עלולים להסביר את קצב ההדבקה הגבוה והמדאיג כל כך ברחבי העולם.

פרופ’ לידיה בורויבה ממכון המחקר הטכנולוגי MIT שבארה”ב, חקרה במשך שנים את הדינמיקה של נשיפות בשיעולים והתעטשויות במעבדתה, והיא מצאה כי ענני רסיסי רוק עלולים לנוע גם עד מרחק של 8.2 מטרים.

למחקר שלה עשויות להיות השלכות משמעותיות על מגפת הקורונה העולמית,שכן ארגון הבריאות העולמי הצהיר כי נגיף הקורונה מגיע עד מרחק של 1.80 מטרים מקסימום, ועל כן מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם מספיקים כדי למנוע הדבקה.

לשנות את הנחיות הריחוק – בשל הממצאים

“יש דחיפות בשינוי ההנחיות שניתנות היום על ידי ארגון הבריאות העולמי לגבי הצרכים בציוד מגן, במיוחד עבור עובדי שירותי הבריאות”, אמרה פרופ’ בורויבה, שהציעה כי ייתכן ויהיה צורך במרחק רב יותר בין בני אדם.

 

לדבריה, ההנחיות הנוכחיות מבוססות על “טיפות גדולות” כשיטת ההעברה של נגיף הקורונה, והרעיון הוא שאותן טיפות גדולות עלולות להגיע רק עד מרחק מסוים. אלא שטיפות זעירות יותר, עשויות להגיע גם עד מרחק של מטרים רבים.
במאמר של כתב העת של ההסתדרות הרפואית האמריקנית JAMA שפורסם בשבוע שעבר, אמרה פרופ’ בורויבה כי מהירות הנשיפה בעיטוש או שיעול עלולה להגיע עד 110 קמ”ש ארוכים. “אין לנו עדיין תשובות רבות לגבי מרחק ההדבקה האפשרי בקורונה, אבל הממצאים מראים כי עיקרון הזהירות אמור להניע את המדיניות בכל העולם”.בינתיים, חזר בו משרד הבריאות מהנחייתו הראשונית שלא להשתמש במסכות פנים, לאור הביקורת הציבורית הקשה ולאור ההמלצות במדינות רבות המחייבות את השימוש בהן: מהיום (ה’), חלה חובה גם בישראל להסתובב במרחב הציבורי בכיסוי פנים. במשרד הסבירו כי ניתן להשתמש בכל סוגי המסכות, אך לא אלה עם פילטר שעלול לפלוט רסיסי רוק בלחץ גבוה. במשרד התירו להשתמש בשלב זה גם במסכות פנים שהוכנו בבית, לאור המחסור במסכות ברשתות השיווק.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה