Close

לפיד: נחבור לנתניהו אם ירצה לבטל את הרוטציה עם גנץ

יו"ר יש עתיד-תל"ם תקף בחריפות את שותפיו לשעבר וחולל סערה • "לא ראיתי את שר החוץ בזום, גבי אשכנזי, רץ כל כך מהר לקבל את משרד הבריאות"

דניאל רוט-אבנרי

פורסם ב: עודכן ב: 

שיתוף פעולה מפתיע בעתיד? יו”ר יש עתיד-תל”ם ח”כ יאיר לפיד אמר היום (שני) כי אם ראש הממשלה נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה עם בני גנץ – הוא יסכים לכך ויחבור אליו לצורך מטרה זו.
לפיד: נחבור לנתניהו למען ביטול הרוטציה עם גנץ // צילום: ערוץ הכנסת
“בכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי, ואני רוצה להגיד לכם משהו לוועדה הזאת – אנחנו נגיד כן”, אמר לפיד בדיון בוועדה המיוחדת שדנה בשינוי “חוק יסוד: הממשלה”. “אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור ותסתדרו כי יש לו 75. . למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה והחוקים האיומים והמבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל
“אני לא ראיתי את שר החוץ בזום, גבי אשכנזי, רץ כל כך מהר לקבל את משרד הבריאות שכרגע התפנה, העיקר שאתם מוכרים לעצמכם שבגלל מצב החירום הלאומי החלטתם להיכנס לממשלת נתניהו החמישית. אפשר לקרוא לה בכל מיני שמות, ממשלת אחדות זה לא, ממשלת חירום זה לא, זחלתם לממשלת נתניהו החמישית.
“לפני הבחירות, לפני שהלכתם לפוליטיקה, אתם הרי חשבתם שביבי הוא נוכל. איך אני יודע? כי סיפרתם לי ודיברתם איתי על זה שביבי הוא נוכל.  על מה מבוסס עכשיו אם ככה ההסכם הזה? על זה שאתם חושבים שהוא השתנה? מה אתם חושבים שהוא ראה את האור אחרי ההיכרות אתכם הוא הפך להיות אדם הגון?  אז התשובה שלכם היא שאתם יודעים שהוא לא השתנה, אז עשיתם הסכם של נוכלים. כל החוקים שמונחים פה הם חוקים של נוכלים. בניתם הסכם שאתם חושבים שאין בו חורים”.
“יש בהסכם הזה יותר חורים מאשר במגרש הגולף החביב על ביבי בקיסריה. חשבתם שיהיה לכם ביטוח משפטי פה על זה שלא תתקיים הרוטציה. אני מציע לכם לקרוא את זה יותר ברצינות. יש פה לפחות שלושה סעיפים שבהם אפשר לזרוק את הרוטציה הזאת מהחלון בלי שום בעיה. תקראו רק בתשומת לב מחדש את הסעיף שנוגע לתקציב ותראו כמה קל לא לקיים את הסכם הרוטציה.

רק בסעיף התקציב יש בו שלוש דרכים להפיל את הממשלה בלי שגנץ אפילו יתקרב לבלפור. אתם באמת חושבים שיש סיכוי בעולם שהוא יפנה לו את בלפור? באיזה עולם, באיזה עולם, איתן גינזבורג, מתקיים מצב שבו ביבי נתניהו ניגש יום אחד לשרה נתניהו ואומר לה “שרה, תפני את המדפים, מחר מגיעה רויטל גנץ לסדר את הבגדים שלה אצלך בארון”.

אתם הרי יודעים שזה לא יקרה. ברור לכם שזה לא יקרה.

אתם יודעים מה, אם אנחנו מסתכלים על החוק הזה אתם אומרים לעצמכם אנחנו מבוטחים כי החוק הזה אנחנו מעבירים אותו ב-61 חברי כנסת, אבל אנחנו עשינו סעיף כי אנחנו כל כך מתוחכמים שבו אפשר לבטל אותו רק ב-75 חברי כנסת.

עכשיו בוא נעשה שיעור קצר וזריז במתמטיקה – לגוש של ביבי יש 59 חברי כנסת, לנו יש 16 חברי כנסת וזה אפילו בלי שאני אבקש מתמי עזרה. לנו יש 16 חברי כנסת, 59 ועוד 16 מישהו פה טוב במתמטיקה? או קי, זה 75. 75, לנו ולביבי בכל רגע נתון שביבי לא מתחשק לו לקיים את הרוטציה כל מה שהוא צריך לעשות זה להגיד אנחנו החלטנו.

“כאמור לליכוד יש 59 ועוד 16 זה 75 ובכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה, והרי הוא לא ירצה לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי, ואני רוצה להגיד לכם משהו לוועדה הזאת כי המצלמות דולקות – אנחנו נגיד כן”.
אתם באמת חושבים שיש סיכוי בעולם שהוא יפנה לו את בלפור? באיזה עולם, באיזה עולם, מתקיים מצב שבו ביבי נתניהו ניגש יום אחד לשרה נתניהו ואומר לה “שרה, תפני את המדפים, מחר מגיעה רויטל גנץ לסדר את הבגדים שלה אצלך בארון”. אתם הרי יודעים שזה לא יקרה. ברור לכם שזה לא יקרה.
לפיד צייץ גם בחשבון הטוויטר: “אתם באמת חושבים שיש סיכוי בעולם שהוא (נתניהו, דר”א) יפנה לו את בלפור? באיזה עולם, באיזה עולם, מתקיים מצב שבו ביבי נתניהו ניגש יום אחד לשרה נתניהו ואומר לה: ‘שרה, תפני את המדפים, מחר מגיעה רויטל גנץ לסדר את הבגדים שלה אצלך בארון’. אתם הרי יודעים שזה לא יקרה. ברור לכם שזה לא יקרה”.
יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, שנחשב למקורבו של לפיד, צייץ בחשבון הטוויטר: “הופתעתי לשמוע את הצהרתו של לפיד להצלת נתניהו על חשבון גנץ. אני מקווה שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם”.

הופתעתי לשמוע את הצהרתו של לפיד להצלת נתניהו על חשבון גנץ. אני מקווה שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם.

לפיד השיב לו: “איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה”.
ח”כ יזהר שי (כחול לבן) תקף את לפיד: “עכשיו זה ברור: לפיד פירק את כחול לבן כי רצה ללכת לבחירות. הוא גם יוליך את ישראל לבחירות מתי שביבי יורה לו שהוא מוכן”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה