Close

משטרת ישראל רשמה רק היום 348 הפרות בידוד בישראל, 37 מתוכם בקרב החרדים ו 213 במגזר הערבי ויפו

על אף הפרות הסדר של הערבים ביפו והזהרות חוזרות ונשנות של המערכות המשטרה וצה"ל ומשרד הבריאות שלא לצאת מהבית ויותר מכך שלא להתכנס בקבוצות ולהקפיד על איגיינה חמורה, בשכונות הערביות יש התעלמות מוחלטת והתושבים משחקים חתול ועכבר עם המשטרה, כאשר ניידת עוברת בשכונה מודעים בשרשרת אנושית מפה לאוזן וכולם נעלמים לתוך הבתים, כאשר והמשטרה עוזבים את האיזור הכל חוזר לשגרה כמו בימים רגילים שלפני התפרצות המגיפה.

רחובות יפו עדיין מפויחים זכר להתפרעויות הצעירים הערביים נגד המשטרה אתמול בלילה. המשטרה מחזיקה במספר עצורים שהתפרעו בלילה, בתוכם השיח מוחמד עאיש, חבר המועצה האסלאמית ביפו, שקרא אתמול לתושבי יפו להתאגד להפגנות נגד המשטרה בעקבות המעצרים.

השיח, דמות המשפיעה על תושבי יפו, נעצר מספר פעמים על ידי המשטרה בשל קריאות מסיתות, ובכל הנוגע לקורונה הוא המליץ למתפללים להישאר בבית אולם הודיע שהמסגדים בעיר פתוחים לתפילות זאת בניגוד גמור להוראות משרד הבריאות.

אמש לאחר ההתפרעויות, התכנסה ישיבה מיוחדת של ראשי ההנהגה בעיר יפו, בהובלת ח”כ סאמי אבו שחאדה, מבל”ד וח”כ ואליד טהא, איש התנועה האסלאמית מהרשימה המשותפת. בפגישה מחו על האלימות המשטרתית בעיקר נגד בני הנוער של יפו. בסיום הפגישה הוציאו דרישה מהמשטרה לשחרר עוד היום את העצורים שהתפרעו אמש ללא תנאים ולבטל את הקנסות שהוטלו על המפרים את תקנות הקורונה. בישיבה ביקשו המתכנסים מתושבי יפו לשמור על תקנות הסגר החדשות ולהוראות משרד הבריאות, כמו גם בקשה מהמשטרה להפחית את המתיחות שנובעת לטענתם מאבדן פרנסה ולחץ של התושבים.

הפעם מגפת הקורונה ששימשה טרייגר להתפרעויות אולם העימותים אתמול ביפו, שיקפו את היחסים המתוחים ממילא בין תושבי העיר, בעיקר הצעירים, למוסדות הממשל בישראל. ח”כ אבו שחאדה אמר “אנחנו רואים מה קורה ביפו ומזהירים מהמצב המסוכן שמתרחש. אין ספק שהייתה אלימות מכוערת של המשטרה כלפינו ואנחנו נטפל בעניין מול הגופים והם יבואו בחשבון”, אולם הוא הוסיף והדגיש את החשיבות בהישמעות להוראות משרד הבריאות, “מה שעכשיו קורה הוא מסוכן הרבה יותר מהאלימות המשטרתית, אם יש מישהו מהנערים שנמצאים ברחוב שהוא בעצמו חולה בקורונה , הוא שם את כל יפו בסכנה. אני קורא לנערים ולתושבי יפו כולם, הישארו בבתיכם. כי אם יש מישהו אחד חולה הוא מסכן את משפחתו ואת כל העיר. צריך להרגיע את העניינים כדי שלא יהפוך למסוכן יותר”.

ח”כ שחאדה, המשיך את הקו של הרשימה המשותפת ששם דגש על השמירה של האוכלוסייה הערבית ממגפת הקורונה וחזר על הקריאה להישאר בבית ” אנחנו חוזרים ואומרים, לא לצאת מהבית. להישאר בבית כי המגפה שנמצאת בחוץ מסוכנת הרבה יותר מהאלימות המשטרתית”.

החרדים והערבים הם  שני המגזרים העיקריים שסומנו על ידי גורמי הרפואה כמשבשים את מאמצי עצירת מגפת הקורונה בישראל. אחת הנקודות המעניינות שהשתקפה דווקא על גבי מסכי הטלוויזיה ששידרו את העימותים היא מידת הסלחנות שזוכים לה בתקשורת המתפרעים הערבים אל מול מפרי ההוראות החרדים.

הביקורת הקשה נגד החרדים וצילומי התקריב של ילדים המוצגים כאויבי המדינה ותוצר של חינוך אנטי ציוני, גם כשברור שמדובר בפלג מסוים מאד בחברה החרדית, צרמה פי כמה נוכח ההתפתלות של מגישי החדשות השונים שהעבירו את התמונות מיפו וניסו לחמוק כמה שאפשר מלהשתמש במונח ערבים בתיאור מציתי הצמיגים ברחובות יפו.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה