Close

משרד החוץ יחלץ ישראלים ממרוקו

בשל מגפת הקורונה: שר החוץ פועל להשבת ישראלים בעלי אזרחות כפולה שנמצאים במרוקו "הגיעו אליי פניות מהקהילה, נקפיד על הנהלים"

שוטר מנחה אדם להיכנס לביתו במרוקו // צילום: אי.אף.פי

שר החוץ ישראל כץ פועל להשיב לישראל תושבי מרוקו בעלי אזרחות כפולה, וזאת בשל התפרצות מחלת הקורונה, כך נודע הערב (חמישי) ל”ישראל היום”. על פי השר, כמה עשרות ישראלים שמחזיקים גם באזרחות מרוקנית וגרים במדינה הצפון אפריקנית, שחוששים מהתפרצות הנגיף פנו למשרד החוץ וביקשו סיוע לשוב לארץ.
הישראלים שנתקעו בחו”ל חוזרים לארץ בטיסות מיוחדות // צילום: גיל קרמר
השר כץ התייחס לבקשה ואמר: “הגיעו אלי פניות מהקהילה היהודית במרוקו לסייע בהגעתם לישראל”. עוד הוסיף השר כי הוא הנחה את אנשי משרד החוץ “לתת להם כל סיוע שיידרש לשם הגעתם לישראל, תוך הקפדה על כל הכללים הדרושים לשמירת שלום הציבור בישראל”.
הבאת היהודים ממרוקו תתווסף לשורה ארוכה של מבצעי חילוץ שערכו אנשי משרד החוץ בארץ ובעולם בשבועיים האחרונים,  במטרה לסייע לאלפי ישראלים לשוב לארץ. בשלב זה עוד לא ברור האם יובאו בטיסה מסחרית, או בטיסה פרטית שיארגנו בכוחות עצמם.
לפי נתוני משרד הבריאות ברבאט, שהתפרסמו אתמול, במרוקו נרשמו 654 מקרי הידבקות בקורונה ו-39 מקרי מוות, רובם בצפון המדינה. תושבי המדינה נמצאים בסגר מאז ה-20 למארס. בשלב זה הסגר אמור להיות מוסר ב-20 לאפריל, אך ייתכן והוא יוארך בהתאם לנסיבות.
בשבועות האחרונים, משרד החוץ פעל להשיב ארצה ישראלים שנקלעו בפרו, ובהודו ובנוסף לכך אתמול הגיעו ארצה יהודים מארצות הברית בטיסה מיוחדת – זאת למרות שאין להם אזרחות ישראלית. יש לציין כי כלל השבים לישראל מועברים לבידוד וזאת במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בישראל

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה