Close

נתניהו היציאה מהמשבר: מדינות אחרות נכוו, כלום לא בטוח

רה”מ שוחח עם השדרן דידי הררי בתכניתו, שם בירך את האזרחים לקראת הפסח, התייחס לטיפול הקורונה וציין כי הוא “נחוש להקים ממשלת חירום”, אך הבהיר: “אני עומד על נושא הריבונות”

ראש הממשלה נתניהו התראיין בתכניתו של דידי הררי ב-103FM, שם ניצל את ההזדמנות לברך את עם ישראל בערב חג הפסח, התייחס לניהול משבר הקורונה ביחד למדינות העולם, הסגר האזרחי שיחל היום ומחסור הביצים במרכולים, וכן לקשיים במשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלת אחדות.

בפתח דבריו אמר נתניהו “מצבנו יחסית למדינות העולם טוב, אבל מצבן של אף אחת ממדינות העולם לא טוב באמת. מדובר במגפה של פעם ב-100 שנים”.

כנשאל, ברוח החג, עם מי יחגוג את ליל הסדר, ענה שיחגוג “עם המשפחה הגרעינית” והוסיף כי “תמיד חסרים לי בני משפחתי שהלכו לעולמם, הוריי, אחי יוני ואביה של שרה”.

בהמשך התייחס לנהלי הסגר שיוחלו היום ואמר: “מאתמול עצרנו את היציאה מהיישובים כדי לצמצם מגעים, וכדי לצמצם אפשרות של מעבר מעיר לעיר. זאת כדי לעשות את הדבר הטבעי, שאנחנו מנסים למנוע אותו – ריכוז המשפחות. זו הנחיה שתעמוד עד יום שישי, עד כמה שאני זוכר”.

“הדבר השני הוא שבתוך הזמן הזה, מעבר ליציאה מעיר לעיר, יש הנחיה שנכנסת לתוקף ב-15:00 של מניעה לצאת מהבתים. כלומר עד 100 מטר, וזה עד מחר בבוקר”, בהמשך נימק והסביר כי “זה נועד למנוע את מה שקרה בפורים – את התקבצות האנשים, אלו שלא היו איתך ובאים ומדביקים אותך”, הוסיף.

סגר בחג הפסח (צילום: מרק ישראל סלם)

בהמשך התייחס נתניהו למשבר הביצים במרכולים, שהטריד אזרחים רבים והוביל לייבוא ביצים נרחב ואמר: “נדהמתי מהביקוש הזה. רעייתי הסבירה לי שהרבה מהמאכלים נעשים עם ביצים. כנראה שיש ביקוש גדול. יש לנו כל מיני מכסות, נטפל בזה בזמן אחר, לא עכשיו. לא רק שלא תראה אותנו מגיעים למימונות השנה, לא תראה גם את ההתכנסות המשפחתית, היישובית, שהיא כל כך נפלאה. זה ייעצר, אנחנו חייבים לעשות זאת”.

בהמשך חשף כי בדומה למרבית המשק, גם הוא מבצע חלק נכבד מעבודתו בבית, ואמר כי “אני עובד כל הזמן, אפילו יותר קשה מהבית מאשר במשרד, משום שצריך כל הזמן להניע את הגלגל. אני לומד איך לנהל שיחות ועידה. אני מנהל שיחות בתחום מסוים כל הזמן, והוא מודל היציאה. התברר לי שיש מדינות שעשו את זה ונכוו, ולכן אין מסגרת ברורה, לא רעיונית ולא מעשית שאנחנו יכולים להצביע עליה – הנה זה נעשה. אנחנו בשטח בלתי נודע. נצטרך לעשות ניסוי וכך נתקדם”.

לשאלה האם תוקם ממשלת אחדות בראשותו, הביע רה”מ תקווה ואמר: “אני מקווה שזה יקרה, ואין סיבה שלא. לצערי יש נושאים שהשותפים הפוטנציאליים שלנו מתקשים לכבד אותם למרות מה שהם אומרים, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה. אנחנו צריכים לפעול כרגע כדי להקים ממשלת חירום, אני נחוש לעשות את זה, לא ויתרתי על כך. צריך לעשות את הדבר המתבקש של שוויון. זו ממשלה פריטטית. הכל בעצם שוויוני, נעשה בהסכמה הדדית, זולת נושא הריבונות, שמראש הגדרתי שהוא חשוב לי ושאני מתכוון לעמוד עליו. אני חושב שאפשר וצריך להגיע להבנה”.

לסיום, נשאל לאיחוליו לאומה בערב החג וענה: “שתזכרו את הפסח הראשון, שבו המגפה פסחה על בתי ישראל. תעשו כל מה שצריך כדי שזה יקרה גם הפעם, ותזכרו שהתגברנו אז על משטר פרעוני שבה לכלותנו, ומאז כל כך הרבה ניסו ולא הצליחו, וגם הפעם זה לא ניסיון מודע, זה נגיף, אבל גם עליו נתגבר”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה