Close

סערת הרוטציה: “חיפשו תירוץ לשבת עם נתניהו”

הוועדה שעוסקת ב"חוק הרוטציה" חתמה לפנות בוקר דיונים סוערים על סעיפיו • ח"כ לפיד: "החוק הזה מבוסס על שקר"

פורסם ב: עודכן ב:

28
הוועדה הפרלמנטרית לחקיקת “חוק הרוטציה” סיימה לפנות בוקר (שישי) את הדיונים על כל סעיפי החוק, שמהווה תיקון ל”חוק יסוד: הממשלה”. ביום ראשון הקרוב תועבר הצעת החוק לאישור הוועדה ולאחר מכן תובא לאישור מליאת הכנסת.
הדיון שהחל אתמול בשעות הצהריים הסתיים בשעה 4 לפנות בוקר במהלכו השמיעו חברי כנסת מכל הסיעות את עמדותיהם בנוגע לסעיפי החוק ועל העקרונות המנחים בחקיקתם. בדיון השתתפו גם נציגי התנועה למשילות ולדמוקרטיה והמכון הישראלי לדמוקרטיה.
הדיון התנהל ברובו בצורה עניינית ועסק בעיקר במהות הצעות החוק, אך מעת לעת נרשמו גם סערות – בעיקר כשחברי כנסת מהאופוזיציה מתחו ביקורת על היועץ המשפטי של הוועדה עו”ד גור בליי.
ח”כ מיקי לוי מ”יש עתיד-תל”מ”, האשים את היועמ”ש בליי בהטיה לטובת יוזמי הצעת החוק. “מי הפעיל אותך?”, שאל ח”כ לוי את עו”ד בליי. “האם לחצו עליך חברי הליכוד? האם הם ישבו איתך כשניסחת את חוות הדעת?”.
ח"כ לוי // צילום ארכיון: נעם ריבקין פנטון

ח”כ לוי // צילום ארכיון: נעם ריבקין פנטון
עו”ד בליי, מצדו, הדף את ההתקפה עליו כשאמר: “אני מוחה על השאלה ועל כך שהיועמ”ש הופך להיות המוקד של הדיון. חוות הדעת הייתה יוזמה שלי. סברתי שבעקבות השינויים בקריאה הראשונה ושינויים שהכנסנו להצעת החוק ולקראת הקריאה השנייה והשלישית, ראוי שאוציא חוות דעת נוספת. בוודאי שלא ישבו איתי או השפיעו עליי אנשים חיצוניים. ישבו איתי רק אנשי הצוות שלי”.
עוד בנושא:
ח”כ שלמה קרעי מהליכוד תקף את ח”כ לוי על דבריו, ושאל: “ככה אתה פוגע בשומרי הסף?”. ח”כ לוי השיב לו: “תאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר”.
במסגרת ההתדיינות ציין עו”ד בליי כי “אני מופתע שזה הקו החדש עכשיו – לתקוף את שומריי הסף. להאשים באופן אישי, מי ישב עם מי וכדומה – זה לא ראוי. אני לא קובע את נוסח הצעת החוק. כשמציעי הצעת החוק רוצים להכניס משהו או שהוועדה רוצה בכך – מכניסים תוספות או שינויים. אני גם לא קובע את הרציונל שעליו מבוססת הצעת חוק. המתקפה הזו לא ראויה בעיניי והיא לא תרתיע אותי”.
יו”ר הוועדה, ח”כ איתן גינזבורג מכחול לבן הביע תרעומת קשה על הטלת הדופי בייעוץ המשפטי ועל המתקפה האישית נגד עו”ד בליי. הוא פנה לח”כ לוי ואמר: “אתה יכול לא להסכים איתו אבל תכבד אותו”.
ליברמן. "השעטנז הזה לא יעבוד" // צילום: מארק ישראל סלם

ליברמן. “השעטנז הזה לא יעבוד” // צילום: מארק ישראל סלם
גם יו”ר ישראל ביתנו ח”כ אביגדור ליברמן יצא בחריפות נגד הצעת החוק: “אין דבר כזה בעולם שממנים שני ראשי ממשלה ביחד. המדינה היחידה שעשתה את זה זו דרום סודאן, שם זה נגמר במלחמת אזרחים. המצב הזה נקרא שעטנז. יש חוסר אמון משווע בין שני האישים, הרי למה צריך השבעה בו זמנית של שני ראשי הממשלה ולמה נדרש רוב של 75? כי האחד לא מאמין לשני ואז יש מנגנוני ביטחון האחד על גבי השני. השעטנז הזה לא יעבוד בסופו של דבר”.
ח”כ אופיר כץ מהליכוד פנה לליברמן והגיב על דבריו: “אתה הבאת למצב הזה שאין הכרעה בפועל ונאלצים ללכת לממשלת רוטציה – כשהובלת לפיזור הכנסת בפעם הראשונה. עכשיו נוח לבוא בטענות, אבל מה לעשות שאנחנו כבר אחרי שלוש מערכות בחירות ועם משבר עולמי שמסכן גם אותנו”.
יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד הצטרף גם הוא לשורת המתנגדים: “כל החוק הזה מבוסס על שקר, ההסדר הזה נכתב עוד לפני שהתחיל משבר הקורונה. יש פה מצג שווא גם לכנסת וגם לבג”ץ. זה לא עקב התפשטות הקורונה אלא עקב הרצון לשבת בממשלה. מבוסס על אמירת לא אמת. פשוט רצו לשבת בממשלת נתניהו ורק חיפשו תירוץ”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה