Close

פרופ’ גמזו: “העלייה בתחלואה מאבדת שליטה וכיוון”

בעקבות העלייה בכמות החולים החדשים ליום, מנהל ביה”ח איכילוב מתריע: “לא נוכל לעמוד לאורך זמן ב-1,107 נדבקים” • וגם יש לו עצות לייעול המצב

“לא נוכל לעמוד לאורך זמן ב-1,107 נדבקים ליום”: מנהל בית החולים איכילוב פרופ’ רוני גמזו פרסם היום (שישי) פוסט נוקב בפייסבוק בעקבות הגידול המשמעותי במספר הנדבקים בקורונה היומי. בפוסט פרופ’ גמזו הביע דאגה לנוכח האפשרות שכמות החולים תמשיך לגדול בשל זלזול מצד חלק מהישראלים – והציע שורה של צעדים שיש לנקוט בהם באופן מיידי על מנת לפתור את המשבר.

“אתמול בערב, בדרך לביתי, הצטרף אלי למעלית אדם קשיש. הוא לא עטה מסכה ולפני שהספקתי להגיד מילה, דלת המעלית נסגרה. בחנתי אותו כרופא: ברור שיש לו מחלות רקע, בוודאות אי ספיקת לב. בעידן הקורונה זה סיכון חיים ממשי”, כתב מנהל איכילוב דרך דף הפייסבוק של בית החולים. “זה הרגע שבו העלייה בתחלואה – חלק מהמחיר של פתיחת המשק והחזרת מיליון מובטלים לעבודה, מאבדת שליטה וכיוון”.

בהמשך הוא הוסיף: “אמרתי לא פעם – תחלואה יומית מתונה של 200-100, אפילו 300 חולים – בעיקר צעירים, היא מחיר סביר להחזרה של המשק והנורמליזציה, גם כשזה היה נראה גם לי מהר מדי ולא מספיק מסודר. ראיתי את המובטלים והעסקים הקורסים ונחרדתי מהנזק שנגרם וימשיך להיגרם.

“אבל ב-1,107 נדבקים ליום לא נוכל לעמוד לאורך זמן כשעשירית מזה או יותר הם בני 60+. זאת לא התחזית המנותקת של ‘אלפי מונשמים’, אלא הריאלית של מאות בינוניים-קשים – תוך כחודש וגם אם ‘רק’ כשליש מהם יהיו מונשמים זה עדיין ‘כבד’.”גם כמות הנדבקים היומית תמשיך לגדול; אכן לא צפיתי זאת מכיוון שהיא בנויה על אותו פלח שלא מציית, שפורק עול, שמכחיש בזלזול שאנני את הקורונה. הערכתי בחסר את החלק הזה של האוכלוסייה – בדיעבד הוא גדול יותר ובעיקר הולך וגדל – וזה מדאיג אותי מאוד”.עיר העיצוב הגדולה באירופה נבנית דווקא בישראל. כנסו לראות >
עוד בנושא:• סוף השבוע כבר כאן: המשטרה החלה במבצע אכיפה מוגבר של תקנות הקורונה• התפשטות הקורונה בישראל: לראשונה – אתמול אובחנו יותר מאלף חולים בנגיף• מבולבלים? המדריך המלא להגבלות שנכנסו לתוקף היום• האשליות שעלו לנו ביוקר: הציבור הישראלי עלול להידרש להגבלות נוספות בהמשךלדברי פרופ’ גמזו, “נשק יום הדין של סגר נרחב אינו פתרון למשבר הקורונה. גם סגרים מקומיים הוא ‘פתרון’ שאני מסופק אם הוא ישים ואפקטיבי”.בשלב זה, החל פרופ’ גמזו לפרט את ארבעת הצעדים שלדעתו נדרש לבצע בהקדם על מנת לבלום את הקורונה. המהלך הראשון הוא הגבלה מחודשת של ההתקהלויות. “מכעיס אבל הכרחי”, כתב גמזו. “כרגע, זה הפתרון של הרע במיעוטו, באיזון שבין שמירה על המשק והפחתת ההדבקה. אני תומך בצעדי הממשלה וחושב שיש להרחיבם בהקשר זה. כולנו ובכלל זה ראשי הרשויות המקומיות חייבים לשתף פעולה”.הצעד השני: שיפור הפיקוח והאכיפה. “יגידו מה שיגידו בממשלה, המשטרה ופקחי הרשויות המקומיות לא מורגשים ולא נשכנים”, טען פרופ’ גמזו. “הייתי מקים כוח אכיפה נרחב, שמשלב מטלות למשטרה ולרשות המקומית. בואו נלמד מהנשכנות והאכיפה האירופאית בעניין זה”.

צילום: לע”מלדברי מנהל איכילוב, השלב הבא הוא “שיפור התגובה לאדם חשוד ומאומת”. בפוסט כתב גמזו: “ההליך עדיין מפוצל בין בדיקות בבתי חולים וקופות; חקירות (לא מספיקות) במשרד הבריאות, בקרת בידוד במשטרה ואני יודע שזה לא ‘מהודק’ היטב. כמו שעשינו בבתי אבות – צריך להקים מנהלת אחת שמתכללת את הכל, ומהר”.לבסוף, יש לשנות את קו ההסברה בנוגע לקורונה. “יש חוסר אמון בציבור עקב מסע ההפחדה בסבב הראשון”, הוסיף גמזו. “הוואקום של השיח מתמלא בשטויות, fake news, ומניפולציות אנרכיסטיות; אני מכיר את זה מהפוליו של 2013. יש לשנות לשיח של הדרכה והסברה בגובה העיניים על ההיגיון הרפואי מאחרי ההנחיות וללא הטלת מורא שכבר לא עובדת”.בסיכום הפוסט כתב: “הבוקר אני בדרך לאיכילוב, לנהל את מטה הקורונה, לפתוח את מחלקת הקורונה השנייה, לפתוח מחלקה פנימית שחוזרת מבידוד בסוף השבוע ולטפל במקביל לזה בכל אירועי היום של השרות הרפואי הרגיל. אנחנו באיכילוב נמשיך לעשות את תפקידנו בצורה הטובה ביותר גם באירוע הזה במתינות ובשיקול דעת”.

פורסם ב: 03.07.2020 14:43 עודכן ב: 03.07.2020 15:4330

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה