Close

פרסמו חוקרי המכון את התוצאות: בני ברק קריית שמונה, בית שמש ובת ים הן הערים המועדות ביותר להדבקות במחלה

 

פרסמו חוקרי המכון את התוצאות: קריית שמונה, בית שמש ובת ים הן הערים המועדות ביותר להתפרצות, כאשר גם פ”ת ואשקלון הן בעלות

קריית שמונה, בית שמש, בת ים, באר שבע ולוד – אלו הערים בהן הכי סביר שווירוס הקורונה יתפרץ בקרוב. זוהי מסקנתם של אנשי מכון ויצמן, לאחר שניתחו שאלון אנונימי עליו ענו למעלה מחצי מיליון אזרחים ישראלים. עוד עולה מהנתונים כי גם בפתח תקווה, אשקלון, יוקנעם וקריית ים קיים פוטנציאל התפרצות מסוכן.

במסגרת השאלון, אותו מילאו המשיבים בעיקר דרך צ’אטבוט אנונימי שפתח המכון – חלק מפרויקט הביג דאטה והבינה המלאכותית שיזמו ופיתחו למטרה זו מדעני המכון – ניתן היה לענות על מגוון שאלות רפואיות, חברתיות ואחרות, ומכאן הסיקו החוקרים את הסיכוי שאותו אדם הוא נשא קורונה, ואם כן מה הסיכוי שבעתיד הוא ידביק אחרים. מדעני מכון ויצמן למדע, פרופ’ ערן סגל, ופרופ’ בני גיגר, ממשיכים להפעיל את הצ’אטבוט גם כעת, למען מיפוי ולניבוי מוקדי התפרצות נגיף הקורונה.

צה”ל נערך להחמרה במשבר הקורונה // צילום: דובר צהל
בנוסף לצ’אטבוט שמפעיל מכון ויצמן, כחלק ממאמצי מערכת הבריאות בישראל להתמודדות עם נגיף הקורונה, משרד הבריאות, קופות החולים ומד”א, החלו לבקש מכלל האזרחים לענות על שאלון סימפטומים קצר בכל יום. בימים הקרובים יישלח לכלל אזרחי ישראל שאלון יומי על ידי קופות החולים ומד”א, במטרה לספק תמונת מצב של סימפטומים אופייניים שיכולים לרמוז על התפשטות הנגיף, ולסייע למערכת הבריאות בקבלת ההחלטות.
במשרד הבריאות מגדירים את השאלון היומי כ״WAZE״ של הקורונה. שם מסבירים כי ככל שיותר אנשים ימלאו את השאלון האנונימי מדי יום, כך למערכת הבריאות תהיה תמונה טובה יותר של סימפטומים הקשורים להתפשטות הקורונה בישראל. המערכת פותחה עבור משרד הבריאות על ידי הסטרטאפ הישראלי, דיאגנוסטיק רובוטיקס, בשיתוף קופות החולים, מד״א, וכאמור, גם מכון ויצמן.

על פי משרד הבריאות, מטרתו של השאלון היא ליצור מפה אפידמיולוגית ברזולוציה גבוהה, הכוללת עדכונים בזמן אמת, שתספק למערכת הבריאות תמונת מצב של סימפטומים אופייניים שיכולים לרמוז על מצב התפשטות התחלואה בישראל.

השאלון הינו אנונימי, המערכת אינה אוספת פרטים מזהים, כגון, שם, מספר הטלפון או תעודת זהות, ואף גורם לא יוכל ליצור קשר בשום שלב עם המשיבים לשאלון.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה