Close

בדיקות וירוסים בבית: כל מה שכדאי לדעת

אחד המכשולים הגדולים ביותר שעומדת בפני ארה”ב בעקבות מגיפת נגיף הקורנה הוא מחסור חמור בערכות הבדיקה ובציוד הדרוש לביצוע הבדיקות. בהתחשב בכך שבדיקות חשובות מכדי לגרום לאנשים בסיכון הגבוה ביותר לטיפול בהם הם זקוקים, היעדר בדיקות וגידול בביקוש בהיצע הוא קריטי בכדי לקבוע כיצד ישתמש מספר השבועות והחודשים הבאים של המגיפה. בדיקה מספקת ומדויקת היא גם קריטית בכדי לעזור להפסיק את התפשטות המחלה שכן רבים שנחשפו אינם יכולים להופיע בתסמינים.

בתיאוריה, ערכות בדיקה בבית נראות כפתרון לבעיה נואשת. אבל זה לא כל כך פשוט והבדיקות אולי לא מועילות כמו שאתה חושב – לפחות עדיין לא. ד”ר אדו פז, רופא מוביל “יכול להיות שזה לא טוב כמו שזה נשמע – איסוף מדגם מתאים מהאף או מהפה דורש אימונים ומשלוח עיכובים של הדגימה חזרה למעבדה.

להלן מה לדעת על ערכות הבדיקה בבית, עמדת ה- FDA ביחס לערכות וכיצד להיבדק אם יש לך תסמינים של COVID-19, או לחשוב שנחשפת למישהו חולה.”יכול להיות שיעור שלילי שגוי גבוה, מה שמוביל אנשים שבאמת נדבקים להאמין שהם לא עשויים לתרום למשבר”, אומר פז.

צ'אט עם רופא.פנג
הדבר הראשון שעליך לעשות אם יש לך תסמינים זה להתקשר לרופא או לשוחח עימם באמצעות שירותי בריאות מוסמכים.

איך נבחנים עכשיו

הפעולה הטובה ביותר לנקוט אם אתה או מישהו שאתה מכיר מרגיש חולה היא להתקשר לרופא שלך או להשתמש בשירותי טלרפואה שמציעה לכל אחד בדיקה חינם ל COVID-19 התייעצויות עם רופאים). ב- CDC  אומרים כי התסמינים הפוטנציאליים של ווירוס COVID-19 הם חום, שיעול וקוצר נשימה. חשוב להימנע מלפנות למשרד רופא, לטיפול דחוף או למיון אם יש לך תסמינים התואמים לנגיף הקורונה מכיוון שאתה יכול לחשוף עובדי שירותי בריאות ואלו הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר לחלות בנגיף.

במהלך ייעוץ וידאו או טלפון עם רופא הם יכולים לקבוע אם אתה זקוק לטיפול או בדיקה מיידית. אם רופא יחליט שאתה צריך להיבדק, הוא יזמין בדיקה ותוכל לפנות למרכז בדיקות דרך הכניסה אליו יבצע איש מקצוע רפואי את הבדיקה.

נכון לעכשיו, הדרך היחידה להיבדק לנגיף הקורונה היא אם רופא מעריך את הסימפטומים שלך ומחליט שאתה עומד מספיק בקריטריונים בכדי להגיע לבדיקה. אינך יכול פשוט לבקש בדיקה מהרופא שלך – קיימות דרישות קפדניות, כולל בירור וניתוח מעמיק שאתם עומדים בקריטריונים מוגדרים ונחשבים גם הם בסיכון לסיבוכים בריאותיים חמורים. אם אתה צעיר מגיל 70 ואין לך שום תסמינים חמורים או מצבים בריאותיים קיימים לפני כן, סביר להניח שלא תיבדק אפילו אם יש לך את נגיף הקורונה ברוב המדינות, לעומת זאת בישראל כן בודקים על מנת לוודות כי אינך נושא את הנגיף.

החריג לכך הוא אם יש לך סימני אזהרת חירום ל- COVID-19, אשר דורשים טיפול רפואי מיידי. אלה יכולים לכלול קשיי נשימה או קוצר נשימה, כאבים או לחץ מתמשך בחזה, בלבול חדש או חוסר יכולת לעורר ו / או שפתיים או פנים כחלחלות. אם יש לך זמן להתקשר לבית החולים כדי לומר להם שאתה בא, נסה לעשות זאת כדי שיוכלו להתכונן כראוי.

צילום מסך-2020-03-26-בשעה 1-20-21-pm.png
EverlyWell היא חברה אחת המייצרת בדיקות ביתיות, כרגע אך ורק עבור נותני שירותי בריאות.צילום מסך של מרסי ליווינגסטון / CNET

בדיקות ביתיות ועמדת ה- FDA מנהל המזון והתרופות האמריקאי

EverlyWell , Scanwell ו Nurx הודיעה במהלך השבוע כי מה -16 במארס יעמידו להפצה בדיקות ביתיות ישירות לצרכנים. החברות, בעת ההודעה, האמינו כי הן פועלות במסגרת הנחיות פעולות השימוש בחירום של ה- FDA מנהל המזון והתרופות האמריקאי

אולם ב- 20 במרץ, ה- FDA פרסם אזהרה נגד חברות המנסות להכניס את הבדיקות ישירות לידי הצרכנים כי הבדיקות עלולות להיות “הונאות” מכיוון שהן “לא מורשות”. בעיקרון, האזהרה אמרה כי ה- FDA עובד עם חברות ומעבדות כדי לפתח בדיקה שניתן לבצע בבית, אך נכון לעכשיו אין בדיקות ביתיות המאושרות על ידי ה- FDA.

חשוב שאיש מקצוע רפואי מיומן יבצע את הבדיקה לקבלת התוצאות המדויקות והאמינות ביותר. מרבית החברות השהו הזמנות לבדיקה בעקבות אזהרת ה- FDA, אולם EverlyWell עדיין מעמידה את ערכות הבדיקה שלה לרשות אנשי מקצוע רפואיים בלבד.

אמזון הודיעה גם כי היא עובדת עם קרן גייטס על מנת לספק שירות משלוחים ואיסוף לערכות בדיקה בבית בסיאטל בלבד. ההסדר של אמזון אינו מפר את הנחיות פעולות השימוש בחירום של ה- FDA מאחר וערכות הבדיקה והדגימות אינן מועברות דרך הדואר הרגיל, וזה גורם אחד שהופך את ערכות הבדיקה האחרות המוצעות לבית לביטול הונאה.

בבריטניה, שרון טווס, מנהל שירות ההדבקות הלאומי באנגליה לבריאות הציבור, אמר לפרלמנט בבריטניה כי הם פיתחו ערכות בדיקת קיצוץ אצבעות שעלולות להיות זמינות עבור צרכנים לרכוש מאמזון בשבועות הקרובים. אולם קצין הרפואה הראשי בבריטניה, כריס ויטי, השמיע דאגות ואמר כי הבדיקה צריכה בדיקות נוספות בכדי לאמת את דיוקה לפני שניתן יהיה להציע אותה לציבור.

בעיות פוטנציאליות עם ערכות בדיקה COVID-19 בבית

אחד הדאגות לבדיקות הביתיות הוא שמי שאוסף דגימת בבית אולי לא יוכל לעשות זאת בצורה מדויקת כמו איש מקצוע רפואי מיומן. עם זאת, ניתן להקל על זה באמצעות הדרכות וידאו או שירותי בריאות הטלוויזיה שיכולים לאפשר למישהו להעביר את המטופל דרך הבדיקה לשיחת וידאו בזמן אמת.

הדאגה הנוספת של פז היא שמשלוח ועיבוד של דגימות דרך הדואר יכול להשפיע על המדגם ולפגוע במעבר כך שלא ניתן יהיה להשתמש בבדיקה. אך מכיוון שאמזון וסיאטל מצאו דרך לעקוף אותה, אולי גם ערים אחרות יכולות לעשות זאת. בינתיים, הקפידו על ביצוע הפרוטוקולים של ה- שירותי הבריאות בישראל והרופא שלכם שידעו מה נכון לעשות ואיך.

“אמנם מרגש שאפשרויות חדשות יגיעו, אך עדיין מומלץ להעריך אותך על ידי רופא בהקדם האפשרי אם יש לך תסמינים. רופא יכול לעזור להחליט אם אתה זקוק לבדיקה באמת כי במצב הקיים כל ערכת בדיקה שווה זהב עקב מחסור קשה בעולם והתלות שיש לחולים בבדיקה לשם וודאות אם נדבקת או לא.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה