Close

בתוך 72 שעות: שני אירועים אנטישמיים בפינלנד

ב-1 למאי רוסס פסל של לנין במגן דוד ובכתובת הנאצה "רוצח המונים יהודי" • מוקדם יותר השבוע חוללו מצבות בבית הקברות היהודי בעיר המינה עם צלבי קרס

פורסם ב: עודכן ב:

21
האנטישמיות בפינלנד גואה: פסל של לנין רוסס בלילה שבין חמישי לשישי, האחד במאי, במגן דוד, וכן בכתובת נאצה בפינית “רוצח המונים יהודי”. מדובר בפסל הממוקם בעיר קוטקה שבדרום המדינה, שניתן לה על ידי העיר התאומה טאלין שבאסטוניה בשנת 1979, כשזו הייתה תחת הכיבוש הסובייטי.
אחד במאי נחוג בפינלנד כיום מיוחד ויום חופשה, ואין זה מקרי שדווקא ביום הפועלים, רוסס דווקא פסלו של לנין, אחד מסמליו הידועים של הקומוניזם. הפסל מוצב במרכז העיר קוטקה הסמוכה לעיר המינה, בה חולל השבוע בית קברות יהודי, ככל הנראה על ידי גורמים ניאו נאצים.
על פי דיווח רשות השידור הממלכתית YLE, ההשחתה אותרה במהלך סיור משטרתי, המשטרה בוחנת את הנושא אולם טרם נפתחה חקירה. כמו כן, על פי גורמי המשטרה, בשלב זה אין יכולת לקשור בין שני האירועים בקוטקה ובהמינה.
עוד בנושא:
כזכור, השבוע חוללו מצבות בבית הקברות היהודי בעיר המינה על ידי אנטישמים. בנוסף, צלבי קרס וכתובות נאצה אנטישמיות רוססו במקום. גורם בכיר בקהילה אמר ל”ישראל היום” כי “בפינלנד כמו במקומות אחרים, נצפית בחודשים האחרונים עלייה בתופעות האנטישמיות, שמייחסות את התפשטות מגפת הקורונה ליהודים. זה בולט גם בשיח ברשתות וגם על ידי הפצת המדבקות ברחבי הלסינקי על ידי תנועת ההתנגדות הנורדית (ארגון ניאו-נאצי)”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה