Close

“הפצ”ר מנדלבליט שיקר ליועמ”ש והיטה החקירה”

כך לפי מסמך של פרקליטה שעסקה בפרשת הרפז שנחשף בחדשות 13 • משרד המשפטים: "לא נפל רבב במעשיו"

פורסם ב: עודכן ב:

העיתונאית והמגישה אילה חסון פרסמה אמש (חמישי) בחדשות 13 מסמך שאותו כתבה הפרקליטה טוני גולדברג, שעסקה בפרשת הרפז, ובו חוותה את דעתה מדוע יש לחקור את הפרקליט הצבאי הראשי דאז, אביחי מנדלבליט, באזהרה בשורה של עבירות מרמה, הפרת אמונים ושיבוש חקירה.

במסמך כותבת הפרלקיטה, בין השאר, כי “דבריו של הפצ”ר הם בבחינת שקר מזוקק… חשד הסביר שהפצ”ר שיטה בעוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ושלחו אותו להגיע למסמך בכוחותיו שלו, ואולי אף ניסה לחבל בחקירה ולסכל את תוצאותיה”.

פרשת הרפז – הסוף // צילום: פז בר
בהמשך מפרטת הפרקליטה כיצד דאג לא רק לעדכן את הרמטכ”ל דאז, גבי אשכנזי, בנעשה בחדרי הדיונים של החוקרים והפרקליטים המעורבים, אלא כיצד התכוון להשפיע על מקבלי ההחלטות, כמו המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר, על מנת שיטה את הכף לטובתם: “הראיות נגד הפצ”ר מעלות תמונה של ערוץ פתוח ששמר עם הרמטכ”ל, דיווחים שוטפים ומפורטים מבטנה של החקירה, מחדרי הישיבה, לרבות עמדות גורמי האכיפה המעורבים. מעל הכל – מוזיקה של ‘גיס חמישי’ בתוך משרד היועץ המשפטי לממשלה עם אג’נדה מפורשת שמבקשת להטות את החקירה לטובת המעורבים בלשכת הרמטכ”ל”.
בהמשך ציינה אותה פרקליטה שהפצ”ר אף טען שגם המפכ”ל דאז, דודי כהן, דיווח לרמטכ”ל ואף טען באוזנו ש”שומרים עליהם”.
דובר משרד המשפטים מסר בתגובה: “נוכח ממצאי חקירתו של ד”ר מנדלבליט, החליט היועמ”ש הקודם, עו”ד יהודה וינשטיין, בשיתוף פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, לגנוז את תיק החקירה. פסק הדין, שניתן בעתירות נגד מינויו לתפקיד היועמ”ש, קבע כי לא נפל רבב במעשיו ואין כל אשמה במעשים שלגביהם נחקר מנדלבליט. יש לגנות פרסום מגמתי של חוות דעת פנימית אשר קדמה לחקירה ומתארת עמדה וחשדות אשר, בסופו של דבר, הופרכו”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה