Close

חולה קורונה מאומת הורד מאוטובוס בדרך לירושלים ונעצר, עשרות נוסעים נשלחו לבידוד‎

המשטרה עצרה בכביש מספר 1 אוטובוס שעשה את דרכו מהצפון לירושלים לאחר שהתברר שעל האוטובוס יש חולה קורונה מאומת. צוותי מד"א שהוזעקו למקום הורידו אותו מהאוטובוס – כל 34 הנוסעים הנוספים ובהם אנשי ביטחון יועברו לבידוד מחשש שנדבקו.

מהמשטרה נמסר כי בשעות הצהריים התקבלה שיחה שבה התקבל מידע אודות חולה מאומת בנגיף הקורונה. בדיקה שערכה המשטרה העלתה כי אותו חולה נמצא ככל הנראה על אוטובוס ציבורי בבכביש מספר 1 לכיוון ירושלים. שוטרים שהיו ערוכים באזור ועסקו באכיפת ההנחיות, הצליחו לעצור את האוטובוס סמוך למחלף חמד כשעליו 34 נוסעים – מספר נוסעים גבוה ממה שמתירות הנחיות משרד הבריאות – וכן איתרו ביניהם את החולה בנגיף.

החולה המאומת נעצר לחקירה בחשד להפצת מחלה בזדון. עם המעצר, הסבירו השוטרים לנוסעי האוטובוס שהם היו במגע עם חולה מאומת – ועל כן נדרשים להיכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. נגד נהג האוטובוס נרשם קנס על סך 5000 שקלים בגין הפרת הנחיות צו בריאות העם – הסעת נוסעים מעל הכמות המותרת, והוא עוכב לחקירה.

בסרטון מהאירוע ניתן לראות את הניידת והאמבולנס ליד האוטובוס שעליו אותר החולה ואת צוותי הרפואה מורידים אותו ומעבירים אותו למעצר. השאלה שתיבדק היא האם הוא ידע שהוא מאובחן או לא. תת-ניצב סיגל בר צבי ראש חטיבת השיטור במשטרה אמרה לחדשות כי אותו נוסע חולה חזר לפני 12 ימים מחו”ל, ומאז היה בבידוד בביתו. הבוקר הוא קיבל תשובה שהוא חולה בקורונה, והחליט לעזוב את ביתו. משפחתו של החולה התקשרה למשטרה והיא זו שמסרה את פרטיו.

“המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל”, נמסר מהמשטרה. “לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו”.

מאגד נמסר:

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה לעבירה שביצע לכאורה הנהג: “מתשאול ראשוני שבוצע עם נהג האוטובוס, מדובר באירוע, שלגרסתו, מקורו באי הכרת התקנה החדשה המתירה הסעת 20 נוסעים בלבד בקו בינעירוני. הנהג בדיוק חזר לעבודה לאחר שבועיים חופשה בביתו עקב המצב, כאשר בימים כתיקונם הוא רגיל להסיע בקו זה מעל 50 נוסעים, חלקם בעמידה.

לדבריו, במהלך הדרך, הוא אסף שוטרים ולוחמי מג”ב בשלוש תחנות שונות ואיש מהם לא העיר לו דבר באשר להפרת תקנות. גם העובדה שמתוך 34 הנוסעים 29 היו אנשי משטרה ומג”ב לא עוררה את חשדו שהמצב לא תקין. עם זאת, אנו באגד רואים במקרה הנ”ל תקלה שתיבדק לעומק אל מול ממוניו הישירים של הנהג. לנוכח המקרה, והמצב יוצא הדופן בו כולנו נמצאים, חברת אגד תחדד את הנהלים החדשים לכלל הנהגים. אנו מודים למשטרת ישראל על עצירתו במהירות של חולה הקורנה ומאחלים בריאות איתנה לכולם”

קרדיט לאתר ווינט

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה