Close

יש עתיד ליועמ”ש: “עצור את סיעת ‘דרך ארץ’, הליך החקיקה שלהם פסול ומזוהם”

אחרי התפרקות כחול לבן, ח”כ עידן רול שיגר מכתב חריף נגד הח”כים הנדל והאוזר • “הציגו מצגי שווא והגדילו וביקשו כספים שלא היו זכאים להם • “דרך ארץ”: “התיקון לחוק בא לתקן עיוות ולאפשר לקיים פעילות שוטפת ללא אפליה”

פורסם ב:  עודכן ב: 

56
בהמשך למלחמה של סיעת “יש עתיד”, בראשות ח”כ יאיר לפיד, בסיעת “דרך ארץ” של חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, ל-“ישראל היום” נודע כי ח”כ עידן רול מיש עתיד, פנה הבוקר (שני) בפניה דחופה ליועמ”ש, אביחי מנדלבליט בבקשה דחופה לעצור את החקיקה והמימון של סיעת “דרך ארץ”.
לפיד: “אני מתנצל בפני כל מי שאמרתי לו בשנה האחרונה להצביע כחול לבן” // צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד
נזכיר כי חברי הכנסת של שתי המפלגות, “יש עתיד” ו-“דרך ארץ”, היו שותפים באותו הרשימה עד לאחרונה. כידוע, רשימת כחול לבן התפרקה ובימים האחרונים פתחו ביש עתיד במלחמה נגד חברי הכנסת האוזר והנדל.
במכתב שנשלח ליועמ”ש והגיע לידי “ישראל היום”, נכתב מטעמו של ח”כ עידן רול, שכאמור מייצג את סיעת “יש עתיד”, כי “סיעת ‘דרך ארץ’ הינה סיעה חדשה שנולדה בכנסת אחרי הבחירות לכנסת העשרים ושלוש והיא מונה 2 חברי כנסת בלבד, שאינם מאוגדים במפלגה עצמאית, הם לא הציגו למצביעים מצע עצמאי או כוונה להתפלג מרשימת ‘כחול לבן’ טרם הבחירות. כיום מסתבר, כי שני חברי הכנסת הציגו מצגי שווא לבוחרים, הפרו הבטחות ולא עמדו מאחורי עמדתם הפומבית, אך לא הסתפקו בכך והגדילו לעשות ולבקש מהציבור כספים שלא היו זכאים להם טרם הבחירות”.
חבר הכנסת עידן רול // צילום: גיא בר און
עוד המשיך נציג יש עתיד, ח”כ עידן רול לתקוף את האוזר והנדל: “משמעות הדרישה לשינוי החוק, באופן רטרואקטיבי ובאופן פרסונלי למדי, היא עלות של מיליוני שקלים, על חשבון הציבור, עבור יצירת מנגנון משרות למקורבים וחברים, שמטרתו, בין היתר, למתג ולהאדיר את שמם ופעילותם של שני חברי הכנסת. גם אם ייקבע על ידו כי אין מדובר במקרה דנן בטובת הנאה אישית לשני חברי הכנסת, הרי שמדובר בהליך חקיקה מזוהם ופסול, הנוגד את תקנת הציבור ותרבות שלטונית תקינה או ראויה”.

בסיום מכתבו, מפנה רול שוב אצבע מאשימה כלפי השניים וכותב כי “כוונת המציעים לממן את הסיעה החדשה, בניגוד להסדרים הקיימים כיום בחוק, באופן רטרואקטיבי ופרסונלי ובנסיבות הקיימות, מעלה חשש כבד לאתנן פוליטי פסול, להתקשרות לא חוקית ולכל הפחות מדובר בהליך פסול ופגום היורד לשורשו של עניין וראוי להוקעה, גם בכלים משפטיים. לפיכך, אני פונה אליכם בבקשה לפתוח בבדיקה האם נפל רבב על תהליך החקיקה, ובמקביל להורות על עצירת החקיקה”.

“דרך ארץ” מסרה בתגובה: “בעוד ש-118 חברי הכנסת זכאים למימון שוטף של פעילותם הפוליטית, סיעת ‘דרך ארץ’ שהתפצלה כדין אינה זכאית לכל מימון מסוג זה. התיקון לחוק בא לתקן עיוות ולאפשר לקיים פעילות שוטפת ללא אפליה ובתנאים שווים לכל סיעות הכנסת, כל זאת בהתאם לעקרונות היסוד של השיטה הדמוקרטית.

“צר לנו כי במקום להיות שותפה למלאכת האחדות ואיחוי החברה הישראלית, בוחרת סיעת ‘יש עתיד-תל”ם’ בהכשלת משימה לאומית זו, תוך עיסוק בהטעייה והפצת בדיות. סיעת ‘יש עתיד-תל”ם’ זוכה היום מן ההפקר במימון עודף החורג ממספר חברי הסיעה על חשבון סיעת ‘דרך ארץ'”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה