Close

כך הסתירה והשמידה סין ראיות להתפרצות הקורונה

דו"ח מודיעיני מראה כיצד השתיקה סין רופאים והסתירה את דגימות של נגיף כמעט זהה שהיו בידיה • "רשלנות שעלתה בחיי אלפים"

חיילים סינים בבייג’ינג // צילום: רויטרס

פורסם ב: עודכן ב:

סין הסתירה במתכוון והשמידה ראיות של התפרצות הקורונה בשטחה, כך חושף דו”ח מודיעיני שהוכן על ידי כמה ממשלות מערביות, בהן גם ממשלת ארצות הברית והוגש למנהיגי המדינות. הדו”ח, שחלק ממנו פורסם היום על ידי העיתון האוסטרלי “דיילי טלגרף” גורס כי אוזלת ידה של הממשלה בבייג’ינג אחראית, במידת רבה ,להתפרצותו של נגיף הקורונה ברחבי העולם ולמותם של עשרות אלפי אנשים.

כל פי הדיווח, סין “סיכנה אזרחי מדינות זרות” כשהשמידה ראיות, השתיקה רופאים ומדענים שהזהירו מפני התפרצות הנגיף וסירבה להעביר מידע על המבנה הגנטי של הנגיף עד שההתפרצות הייתה בעיצומה.

הדו”ח רומז לכך שהנגיף, או נגיף דומה לו מאוד, הוחזקו בידי הרשויות הסיניות בעיר ווהאן וייתכן כי אף תקלה במעבדה או עובד שנדבק שם הוא מקור ההתפרצות בעיר ווהאן. עם זאת, לא נטען בדו”ח כי סין פיתחה את הקורונה כנשק ביולוגי או מסיבה אחרת, או כי הוא פותח במעבדה בסין.

ד"ר שי ז'נגלי במעבדה בהוואן // צילום: איי.אף.פי

ד”ר שי ז’נגלי במעבדה בהוואן // צילום: איי.אף.פי

על פי חשיפת העיתון האוסטרלי, צוות מחקר של מעבדה P4  בעיר ווהאן, שגילתה דגימה של נגיף הדומה ב-96 אחוזים לנגיף הקורונה בצואת עטלפים במחוז יונאן, חודשים רבים לפני תחילת התפרצות הנגיף. הדגימה הועברה למעבדתה של ד”ר שי ז’נגלי בעיר ווהאן, שם נחקר יחד עם 50 זנים אחרים של נגיפים שמקורם בעטלפים.

ד”ר שי עצמה הביעה ביטחון, לאחר מספר בדיקות, שאף אחת מהדגימות שמוחזקות אצלה במעבדה לא גרמו להתפרצות, אך היא הודתה בראיון לכלי תקשורת אמריקני כי האפשרות גרמה לה ל”לילות רבים מאוד ללא שינה”.

טראמפ :”נחשפתי למידע בנוגע לסין”

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, אמר במהלך הלילה שבין חמישי לשישי כי הוא נחשף למידע מודיעיני, שלטענתו מאשר בסבירות גבוהה, שמקורו של נגיף הקורונה הוא ממעבדת מחקר מהעיר ווהאן בסין. בנוסף, אמר טראמפ כי נגיף הקורונה יכול היה לצאת מגבולות סין אל העולם בגלל “טעות” איומה, וטען כי סוכנויות הביון האמריקניות עדיין בוחנות את הנושא.

במהלך תדרוך העתונאים היומי של הנשיא, הוא נשאל אם הוא נחשף למידע כלשהו שמחזק את התפיסה, ולפיה מכון ווהאן לווירולוגיה, אותה מעבדה בה חושדים שממנה השתחרר הנגיף, היא המקור להתפרצות הנגיף. הנשיא טראמפ השיב כי “כן, יש לי מידע”, וכשבהמשך נשאל מה מחזק את תחושת הביטחון שלו הוא אמר כי “אני לא יכול לספר. אסור לי לספר לכם”.

“עד כה, אני חושב שסין מנסה להיות… שקופה איתנו במידה מסויימת, אבל אנחנו הולכים לגלות”, אמר הנשיא טראמפ שהדגיש בכל הנוגע לאירועים האחרונים שהתרחשו כי “מה שקרה זה דבר נורא. בין אם הם טעו ובין אם כל זה התחיל כטעות ואז הם שגו פעם נוספת, או שמישהו עשה משהו בכוונה”.

מאז שהתפרצה המגפה העולמית, בארה”ב נדבקו 1,095,210 בני אדם, 155,737 החלימו מנגיף הקורונה ומספר בלתי נתפס של 63,861 בני אדם מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה