Close

מטפל על גלגלים: הרובוט של סורוקה

בית החולים סורוקה הצטייד ברובוט שכולל מצלמה ומסך, כך שהרופא יכול לבדוק את המטופל כאילו הוא מולו

טיפול בגובה העיניים. ה-NurseeBot בחדר טיפול // צילום: דוברות סורוקה

מחלקות בבתי חולים הם מקום עמוס בעוברים ושבים, במיוחד בימי הקורונה – אך בבית החולים סורוקה יצטרף לחולים, לרופאים ולאנשי הצוות, גם עוזר על ארבע גלגלים. ה- NurseeBot, רובוט חדש שפותח על ידי חברת “רובוטיכאן” במיוחד למחלקת הקורונה בסורוקה אמור לסייע לרופאים בטיפולים שהם מעניקים לחולים, ללא סכנת הדבקה. הפיילוט להפעלת ה- NurseeBot הסתיים בימים האחרונים בהצלחה.
רובוט תקשורת מרחוק בין מטפל למטופל בסורוקה // צילום: דוברות סורוקה
כידוע, נגיף הקורונה מביא איתו אתגרים מורכבים רבים לצוותי הרפואה בארץ, הם נתונים להנחיות מחמירות לפני כניסתם למחלקת הקורונה, נדרשים להתמגן מכף רגל ועד ראש ומתפקדים תחת עומס כבד של מטופלים. הרובוט יאפשר להם לקיים חלק מהבדיקות והבירורים עם המטופלים, בתקשורת מרחוק וללא צורך בקרבה פיזית.
הרובוט, שפותח בפיתוח בזק על בסיס פלטפורמה קיימת של החברה, הוא בעל 4 גלגלים ומסוגל לנווט בשטח בנוי ובשטח פתוח, ונושא טאבלט עם מצלמה לוידיאו צ’ט שמתאים לגובהו של אדם. אותו טאבלט משדר ומקבל וידיאו וסאונד בצד החולה ומחובר למחשב הכולל מצלמה ומיקרופון בצד הרופא.
טיפול בגובה העיניים. ה-NurseeBot בחדר טיפול // צילום: דוברות סורוקה
בנוסף לכך, הרובוט מצויד בתא ייעודי לנשיאת ציוד רפואי, ועוזר לצוות בפעילויותיהם ומאפשר להם להתרכז במקומות ובמצבים שבהם נוכחותם הפיזית הכרחית.
ד”ר אלי רוזנברג, רופא בכיר רופא בכיר ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים לחולי קורונה בסורוקה סיפר על העוזר החדש שנפרס בבית החולים: “בעזרת מצלמות הרובוט, אנו מקבלים תמונת מצב על המיקום שלו במרחב. בכך תתאפשר תנועה של הרובוט בשליטה שלנו, בתוך מחלקת האשפוז – היכן שהמטופלים עצמם שוהים. כך המטופלים יוכלו לשמוע ולראות אותנו ואנו נוכל לראות ולשמוע אותם. זה יהיה מכפיל כוח מאוד מאוד מרכזי מבחינתנו”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה