Close

“מיליוני אמריקנים עלולים למות מקורונה”

חוקרים באימפריאל קולג' בלונדון מזהירים שבחודשים הקרובים יכולים למות עד שני מיליון אזרחי ארה"ב בשל המגפה - אלא אם הממשל ינקוט בצעדים קיצוניים

מערכת ישראל היום
דן לביא

פורסם ב: 23.03.2020 23:24 עודכן ב: 24.03.2020 00:50

40

רחובוות ניו יורק ריקים בשל הקורונה // צילום: אי.אף.פי
האם ארצות הברית לקראת אסון? מחקר שפורסם השבוע באימפריאל קולג’ בלונדון, אחד ממוסדות המחקר החשובים בעולם מזהיר מפני עליה תלולה במספר המתים בארה”ב, אם המדינה לא תבצע צעדים קיצוניים לעצירת התפשטות המגפה.
טראמפ במסיבת עיתונאים: “עברתי בדיקת קורונה” // צילום: רויטרס
על פי המחקר, הנגיף יכול להוביל למותם של כ-2.2 מיליון אזרחים אמריקנים בחודשים הקרובים. החשש העיקרי בארצות הברית הוא שבעקבות התגובה האיטית של המדינה, ובעיות בערכות הבדיקה שהיו בשימוש בחודש פברואר גרמו לכך שבשלב זה אין יכולת אמיתית לדעת כמה חולים ישנם בארה”ב, ואין יכולת לשלוט בהתפשטות המגפה.

עוד בנושא:

• ארה”ב: מעל 35,000 חולי קורונה

• ספרד: 462 מתים מקורונה תוך יממה
במיוחד למנויי פיס, הטבות משתלמות שמגיעות עד הבית!

• חמאס לרשות הפלשתינית: הסירו את העיצומים על רצועת עזה

“אם אתה לא יודע איפה המחלה בתחילת ההתפרצות, אין לך סיכוי לשלוט בה”, הסבירה הניד באדיליה, מומחית להתפשטות מחלות בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בוסטון לעיתון האטלנטיק. “גם כיום כמות הבדיקות הוא עקב האכילס שלנו, שפוגע בכל שלב בתגובה שלנו”, הוסיפה.
הסנאט מתווכח, הפדרציה היהודית עוזרת לקהילת ניו יורק
אך למרות המשבר, בוושינגטון לא מצליחים להתגבר על המחלוקות הפוליטיות, והחוק לסיוע למשק האמריקני – שאמור לאפשר לארצות הברית להתמודד עם הנגיף בצעדים קיצוניים יותר, נפל בסנאט בשל חילוקי דעות בין שתי המפלגות.
המפלגה הדמוקרטית חסמה זה פעם שנייה העברת חוק בסנאט, שאמור היה להזרים שני טריליון דולר לכלכה האמריקנית, וזאת מכיוון שלטענתם החוק עוזר לעסקים גדולים באופן לא פרופרוציונלי, בעוד הרפובליקנים מצביעים על סיוע רחב לכלכלה בכללה – ומזהירים מנזק רב לכלכלה שנגרם בשל העיכוב.

מי שלא מתעכב בהעברת סיוע היא הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) תקצה 23 מיליון דולר סיוע חירום לקהילת ניו יורק כמענה למגפת הקורונה.
הסיוע הכספי יופנה, בין היתר, לאספקה של מזון לקראת חג הפסח, ולמשלוחים של ארוחות ליל סדר מוכנות שיחולקו ליהודים בניו יורק שבודדו או הוסגרו לאחרונה כתוצאה מהמגפה.

הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) החליטה היום על הקצאה של למעלה מ-23 מיליון דולר סיוע כספי כמענה מיידי לצרכים ההולכים וגדלים של תושבי ניו יורק אשר נפגעו מנגיף הקורונה (covid-19). המענקים וההלוואות נועדו להעניק הקלה ראשונית לתושבי ניו יורק המתמודדים עם חוסר במזון, ולהעניק סיוע כספי לעמותות וארגונים המספקים שירותי בריאות ורווחה חיוניים.

“סבב המענקים הראשון הזה הוא חלק קריטי במאמץ הנרחב של הפדרציה לתמוך בתושבי ניו יורק הזקוקים לסיוע כתוצאה מהמשבר הקשה שאותו אנו חווים. אנו מודים לכל העמותות השותפות שלנו, המוצבות בקו החזית ופועלות ללא הפסק ומדי יום, גם בעתות משבר, כדי לקיים את הקהילה שלנו”, מסר אריק גולדשטיין, מנכ״ל הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA).

הסיוע הכספי יופנה, בין היתר, לצורך אספקת מזון לקראת חג הפסח עבור כ-180,000 נזקקים בקהילה היהודית של ניו יורק. במקביל, יבוצעו משלוחים של ארוחות ליל סדר מוכנות שיחולקו ליהודים בניו יורק שבודדו או הוסגרו כתוצאה ממגיפת הקורונה.

הסיוע כולל גם הקמת קרן הלוואות מיוחדת בסך 20 מיליון דולר שתציע הלוואות בריבית אפס לעמותות שותפות של הפדרציה היהודית, וכן לעסקים קטנים. קרן הלוואות זו מיועדת לייצב את מצבם הפיננסי של עמותות שנקלעו לקשיים, המספקות שירותי בריאות ורווחה חיוניים למיליוני תושבים בניו יורק.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה