Close

מסתמן כי אוגדה 98 תגויס למשימות פיקוד העורף

האוגדה המובחרת של צה"ל תסייע במשימות רווחה, לוגיסטיקה ופינוי חולים, חלק מהמאמץ הכולל נגד התפשטות הקורונה • הפעילות תחל בימים הקרובים

אוגדת המילואים של הצנחנים תסייע לפיקוד העורף \\ צילום: דובר צה"ל

אוגדת המילואים 98 של הצנחנים תבצע משימות של פיקוד העורף, כך הודיע היום (חמישי) צה”ל. האוגדה המכונה גם “עוצבת אש” תפעל במשימות רווחה, פינוי חולים ולוגיסטיקה. הגדודים שיופעלו אינם נמצאים כעת בקו מבצעי בגזרה כלשהי וזמינים למשימה.
חיילי צה”ל מסייעים לאזרחים \\ צילום: דובר צה”ל
דובר צה”ל תא”ל הדי זילברמן הדגיש כי מועד ההתחלה של המשימות טרם נקבע אך ככל הנראה האוגדה תיכנס לפעילות מחר או מחרתיים. לדבריו, לחיילי האוגדה יש כבר ציוד מיגון כמו לכוחות המשטרה.
יעסקו גם בפינוי חולים \\ צילום: דובר צה"ל

יעסקו גם בפינוי חולים \\ צילום: דובר צה”ל
לפי צה”ל, חיילי אוגדה 98 יעזרו לצוות הרפואי ולא אמורים לבוא לידי מגע עם החולים. באוגדה ובצה”ל פועלים לפי ההנחה שכל אחד יכול להיות נשא. עוד צוין כי חיילי צה”ל לא נאלצו לבצע מעצרים ולא היו אירועים חריגים מול אזרחים.
החיילים יפעלו במשימות רווחה \\ צילום: דובר צה"ל

החיילים יפעלו במשימות רווחה \\ צילום: דובר צה”ל
כזכור, החיילים שגויסו לאכיפה אינם חמושים. ואילו במקרים מורכבים המשטרה פועלת לבדה. תא”ל זילברמן הוסיף כי בימים אלה 12,000 חיילים פועלים במלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה בישראל. כמו יפעלו כ-3,000 כלי רכב.
הפעילות הלוגיסטית תכלול מאות חוליות שיעבירו דגימות מבתי מבודדים למעבדות, מעבדה צה”לית ומרכז ציוד רפואי. כמו כן יוקמו מתקני אשפוז לטיפול בחיילים ותיערך אריזת מארזי מזון לנזקקים. החיילים יסייעו גם לאנשי מד”א ולרשויות המקומיות.
במסגרת המפקדה המשימתית של פיקוד העורף יפעל מוקד 104 ופורטל חירום לאומי, וכן “משמרות זהב” שיסייעו לזקנים ומלוניות הבראה. החיילים יסייעו גם לילדי הצוותים הרפואיים ובמתחמי “היבדק וסע”. צה”ל יתגבר בכוח אדם גם את מוקדי מד”א, קליטת החוזרים מחו”ל והאכיפה המשטרתית.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה