Close

סקר: 42 מנדטים לליכוד, 18 לגנץ; לפיד ויעלון צונחים, ״העבודה״ נמחקת

נתניהו חזר בו מהסכמתו בעניין מינוי שופטים, והנתק במו״מ נמשך. סקר: הליכוד זוכה ל-42, גנץ עם 18, המשותפת – 16

המו”מ הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן תקוע מאז שלשום בלילה. בכחול לבן אומרים כי אף קיים נתק מוחלט בין הצדדים. “המגעים הופסקו ברגע שבליכוד ביקשו לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים”, אומרים במפלגה של בני גנץ. “בעקבות זאת הופסק המו”מ. לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירת שופטים ופגיעה בדמוקרטיה. הכדור נמצא במגרשו של נתניהו. אם הוא לא יחזור בו מכוונתו להכניס שינויים בסיכומים שהושגו, אין טעם לחדש את המו”מ”.

בכחול לבן חוששים שנתניהו יחזור בו מכל הסיכומים שהושגו בדרך להקמת הממשלה, ורומזים כי מדובר למעשה בתרגיל שנועד לגרום לגנץ להשלים את תקופת המנדט שקיבל מהנשיא בלי שום הישג פוליטי. כזכור, המנדט ניתן ל־28 ימים ויפוג ביום שני בחצות. גנץ עדכן בשבוע שעבר את הנשיא ראובן ריבלין כי ייתכן שיבקש להאריך את המנדט שניתן לו. אם ריבלין ייענה בחיוב, תינתן לגנץ ארכה בת 14 ימים.

גנץ, המכהן כיו”ר הכנסת בתקופה זו, הבהיר אתמול כי אם יהיה צורך, הכנסת תפעל גם בחול המועד, ולמעשה רמז כי גם בימים אלה תוכל מפלגתו לקדם חוקים שימנעו מנתניהו, שהוגשו נגדו כתבי אישום חמורים, להרכיב ממשלה.

בליכוד טוענים כי אינם מופתעים מהנתק וכי המחלוקות צצו לאחר שהצדדים הגיעו להבנות בכל הנושאים, לרבות החלת הריבונות בבקעת הירדן. בליכוד ביקשו לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים ובעקבות זאת הופסק המו”מ. זאת, לאחר שהופעל על נתניהו לחץ כבד בתוך מפלגתו ומחוצה לה. צעירי הליכוד שיגרו לו מכתב ובו כתבו: “למען הדמוקרטיה, אסור לנו לוותר על מערכת המשפט! עדיף לנו ללכת לבחירות נוספות”.

בכירי מפלגת ימינה החלו בקמפיין אגרסיבי נגד הוויתור המסתמן של הליכוד בנושא מערכת המשפט ובחירת שופטים. על פי ראשי ימינה, אם הממשלה תקום אחרי ויתור בתחום המשפטי, ימינה תהפוך לאופוזיציה לוחמת ותעשה לנתניהו חיים קשים. “בכל יום יקודם חוק ימני חדש”, מאיימים שם. לפי גורמים בסביבת ראש הממשלה, גם יאיר נתניהו פעל לסיכול הוויתורים בתחום המשפטי.

בליכוד מאיימים בבחירות רביעיות, משום שהם מניחים שסבב נוסף של בחירות יגדיל את כוחה של המפלגה. להנחה זו יש ביסוס בתוצאות סקר של מכון סמית בהנהלת רפי סמית, שבוצע עבור “ג’רוזלם פוסט” ו”מעריב”‘. התוצאות הראו כי אילו נערכו הבחירות היום, הליכוד בראשות נתניהו הייתה גורפת 42 מנדטים וכחול לבן המפוצלת בראשות גנץ תקבל 18 מנדטים בלבד. גוש הימין־חרדים היה זוכה ב־64 מנדטים, ללא ישראל ביתנו. המפלגה השלישית בגודלה הייתה שוב הרשימה המשותפת, עם 16 מנדטים.

 

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה