Close

בשל הסגר צה”ל יגיש סיוע אזרחי בבני ברק

ראש הממשלה ושר הפנים הורו לצה"ל לסייע לעיריית בני ברק בטיפול האזרחי בעיר מוקדם יותר תקפה העירייה ואמרו כי זאת היא מלכודת מוות לקשישים, אין מזון ואין אמצעים להתגונן נגד הנגיף.

פונים לציבור החרדי. סימוני הרצפה בצפת // צילום באדיבות העירייה

חשש מאסון הומניטארי: ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הפנים אריה דרעי, הנחו היום (שישי) לכוחות צה”ל להגיש סיוע אזרחי לעיריית בני ברק, וזאת לאחר שהוטל סגר על העיר במטרה להשתלט על התפשטות נגיף הקורונה.
אכיפת הסגר בבני ברק // צילום: שמואל בוכריס
ההחלטה באה לאחר שבכירים בעיריית בני ברק הטיחו ביקורת על החלטת הממשלה להטיל על העיר סגר והזהירו כי הפעלת האמצעי – ללא הצעדים הנלווים שהוכרז עליהם היום.
סגן ראש העירייה, עורך הדין גדליהו בן שמעון, טען כי ללא חלוקת מזון ותרופות, הטלת הסגר מסכנת את חיי האוכלוסייה בעיר, ויכולה להוביל לעלייה משמעותית בתמותה. “הסגר הנוכחי הוא מלכודת מוות לזקני העיר”, התריע בן שמעון, “רבים מתושבי העיר נוהרים למספר סופרמרקטים מצומצם ובכך גדלה סכנת ההידבקות.
כזכור, אתמול בלילה החליטה הממשלה להטיל הגבלות תנועה משמעותיות על העיר החרדית, בה נרשם אחוז נדבקים גבוה בנגיף הקורונה. בשעות הבוקר המוקדמות הוקמו מחסומי דרכים הוצבו בכל הכניסות והיציאות של העיר, וכוחות הביטחון מתשאלים כל אדם שרוצה לבוא או לצאת את גבולות העיר.
"נדרש חישוב מסלול מחדש". בן שמעון // צילום באדיבות המצולם

“נדרש חישוב מסלול מחדש”. בן שמעון // צילום באדיבות המצולם
“בניגוד לעוצר שבו הצבא לוקח אחריות מלאה על מאות אלפי התושבים ומספק מזון ותרופות, כאן נעשתה חצי עבודה שמגבירה את סכנת ההידבקות ועלולה לעלות בחיי אדם. נדרש חישוב מסלול מחדש”, הזהיר בן שמעון כי המהלכים הללו מסכנים את האוכלוסייה בעירו.
העיר בני ברק הוכרזה כבר אמש כ”אזור מוגבל” – כך הוחלט בישיבת ממשלה מיוחדת שנערכה באמצעות שיחת וידאו. משמעות ההחלטה בפועל היא הסגר שהוטל הבוקר על העיר. בנוסף, הממשלה החליטה להקים ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שתוסמך להכריז על מקומות נוספים במדינה כ״אזור מוגבל״, אם יתגלה בהם ריכוז גבוה של חולי קורונה. על פי ההערכות היישובים הבאים ש”על הכוונת” הם הערים החרדיות אלעד, מודיעין עילית ובית שמש, וגם היישוב החרדי ביתר עילית.

צפת: סימוני רצפה להעלאת המודעות

במקביל לכך, בעיריית צפת מנסים להעביר לאוכלוסיית העיר את הנחיות משרד הבריאות באמצעות כתובות רצפה בכניסה לכל רשתות המזון בעיר, בתי המרקחת והבנקים. בין המסרים- שמערת מרחק 2 מטר והקפדה על ההיגיינה.
בעיריית צפת מציינים שדרך זו מצטרפת לפעולות מיוחדות שנעשו על מנת להגיע לציבור החרדי לרבות חלוקת פלאיירים מדלת לדלת, הודעות קוליות לטלפונים (מתקבל גם בטלפונים כשרים) הודעות באמצעות כרוז בשכונות וכדומה. כמו כן בעירייה השיקו יחד עם מפעל הפייס אתר חדש עם אזורי מיידע, מסלולי נדבקים, חוגים דיגיטליים בזום ומשחקים לכל המשפחה.
פונים לציבור החרדי. סימוני הרצפה בצפת // צילום באדיבות העירייה
ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה ציין: ״השקנו מספר פלטפורמות במהלך החודש האחרון לרבות אתר חדש בנושא הקורונה, מיידעון דיגיטאלי, הודעות קוליות, שליחת הודעות SMS והודעות קוליות מידי יום פעילות סביב השעון ברשת לרבות פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב וקמפיין שילוט ברחבי העיר. כעת לאחר בחינת המקומות אליהם הציבור מגיע בימים אלו הגענו למסקנה כי מדובר בסופרים ובתי מרקחת והוחלט על קמפיין הטבעות רצפה עם המסרים המרכזיים בנושא הנגיף. יחד ננצח את הקורונה”.

הדומיין אקטואליה מתאים לכל אתר חדשותי עם פוטנציאל בלתי רגיל לחשיפה מקסימלית. מערכת האתר בנויה בצורה מושלמת עם קטגוריות וכל הכלים הדרושים לאתר חדשותי ברמה הכי גבוה. גם האתר והדומיין נמצאים על שרת  פרטי ויעברו לרוכש עם הדומיין והאתר..

דברו אתי בוואצאפ או בנייד בטלפון

0542598481

וואצאפ לחצו למטה